Sustainable Marketing

Sustainable marketing is the whole processes aimed at creating, communicating, delivering and exchanging offers that are valuable to customers, consumers, partners and society at large in a manner that is respectful at the same time the natural and social environment of the company

e marketing durable est l’ensemble des processus visant à créer, communiquer, délivrer et échanger les offres qui ont de la valeur pour les clients, les consommateurs, les partenaires et la société au sens large d’une manière qui soit respectueuse à la fois de l’environnement naturel et social de l’entreprise.

 

Link to the course description

Link to Moodle  

 

Classroom presentation
  • Sustainable Marketing (SP18)

    Coop

    Calliope Immer, Rachel Viret, Vivien Furrer, Mathias Vallat 

    H&M

    Nilda Gardet, Coralie Chiffelle, Thibaud Salamin, Cyril Carrel

    Freitag

    Vladimir Regidor, Matthias Zahnd, Zahra El Barkaoui, Ysé Avolio

    Apple

    Sérgio Freitas Queiroga, Sofia Burgueno Sepulveda, Gioele Mussa, Lise Dobler

    Chocolat Villars

    Elodie Bertschy, Zara Groh, Giada Valsangiacomo, Gabriel Davalle

    Mobility

    Charlotte Chanex, Virginie Buffat, Vanessa Pinto, Maimouna Sogodogo

    Croix Rouge

    Florian Mottier, Kamel Galley, Viviane Clausen, Ashley Young

  • Sustainable Marketing (SP16)

    Association des consommateurs

    Amandine Blanc, Andrzej Zablocki, Luca Ceravolo, Robin Seiler, Valentine Aeby 

    Body Shop

    Meral Caliskan, Amandine Madziel, Thi Kieu­ Mi Nguyen, Nicole Schlegel 

    H&M

    Jill Capt, Valérie Guillod, Léa Lambert, Martin Rossier 

    Holcim 

    Mauro Gaudenzi, Frédéric Leu, Cordelia Mozou Eba, Hoang­ Anh Nguyen, Fatmir Morina 

    Migros

    Céline Crausaz, Jeremy Pittet, Grégoire Jaquet 

    Nespresso

    Giorgio Doninelli, Gabriele Gerosa, Dylan Riva, Davide Sundermann 

    Swisscom

    Ghizlane Arifine, Rim Beldi, Sara Lahoucine, Issam Zerrouki 

    Toyota

    Armina Jazvin, Jelena Jovanovic, Julien Burnand, Léonard Lang, Riham Bekkari

     

  • Sustainable Marketing (SP 14)

    Association des consommateurs

    Amandine Blanc, Andrzej Zablocki, Luca Ceravolo, Robin Seiler, Valentine Aeby

     

    Body Shop

    Meral Caliskan, Amandine Madziel, Thi Kieu­ Mi Nguyen, Nicole Schlegel

     

    H&M

    Jill Capt, Valérie Guillod, Léa Lambert, Martin Rossier

     

    Holcim 

    Mauro Gaudenzi, Frédéric Leu, Cordelia Mozou Eba, Hoang­ Anh Nguyen, Fatmir Morina

     

    Migros

    Céline Crausaz, Jeremy Pittet, Grégoire Jaquet

     

    Nespresso

    Giorgio Doninelli, Gabriele Gerosa, Dylan Riva, Davide Sundermann

     

    Swisscom

    Ghizlane Arifine, Rim Beldi, Sara Lahoucine, Issam Zerrouki

     

    Toyota

    Armina Jazvin, Jelena Jovanovic, Julien Burnand, Léonard Lang, Riham Bekkari