Développement et déficiences I
-
Teaching
Details
Faculty Faculty of Humanities Domain Special Education Code UE-L22.00455 Languages French Type of lesson Lecture
Level Master Semester SA-2020 Schedules and rooms
Summary schedule Tuesday , Cours bloc (Autumn semester)
Teaching
Documents
Bibliography Chadwick, D. D., & Platt, T. (2018). Investigating humor in social interaction in people with intellectual disabilities: A systematic review of the literature. Frontiers in psychology, 9, 1745.
Faria, S., Esgalhado, G. & Pereira C. (2016). Measurements to Asssess and Programmes to Promote Socio-emotional Competences in Children with Intellectual Disability. The European Journal of Social and Behavioral Sciences, 18, 2301-2218.
Fernandez, K. C., Hooria, J., & Gross, J. J. (2016). Emotion regulation: A transdiagnostic perspective on a new RDoC domain. Cogn Ther Research, 40, 426-440.
Mcclure, K. & Donahue, J. (2009). Emotion regulation and intellectual disability. Journal on Developmental Disabilities, 15, 38-44.
Samson, A. C., Huber, O., & Ruch, W. (2013). Seven decades after Hans Asperger's observations: A comprehensive study of humor in individuals with Autism Spectrum Disorders. Humor, 26(3), 441-460.
Sander, D., Grandjean, D., Kaiser, S., Wehrle, T., & Scherer, K. R. (2007). Interaction effects of perceived gaze direction and dynamic facial expression: Evidence for appraisal theories of emotion. European Journal of Cognitive Psychology, 19(3), 470-480Sorce, J. F., Emde, R. N., Campos, J. J., & Klinnert, M. D. (1985). Maternal emotional signaling: Its effect on the visual cliff behavior of 1-year-olds. Developmental psychology, 21(1), 195-200.
-
Dates and rooms
Date Hour Type of lesson Place 15.09.2020 13:15 - 17:00 Cours 22.09.2020 13:15 - 17:00 Cours 29.09.2020 13:15 - 17:00 Cours 06.10.2020 13:15 - 17:00 Cours 13.10.2020 13:15 - 17:00 Cours 20.10.2020 13:15 - 17:00 Cours 27.10.2020 13:15 - 17:00 Cours -
Assessments methods
Examen - SA-2020, Session d'hiver 2021
Assessments methods By rating Descriptions of Exams Evaluation intégrée au cours avec note: examen oral de 15 minutes. Examen - SP-2021, Session d'été 2021
Assessments methods By rating Descriptions of Exams Evaluation intégrée au cours avec note: examen oral de 15 minutes. Examen - SP-2021, Autumn Session 2021
Assessments methods By rating Descriptions of Exams Evaluation intégrée au cours avec note: examen oral de 15 minutes. Examen - SA-2021, Session d'hiver 2022
Assessments methods By rating Descriptions of Exams Evaluation intégrée au cours avec note: examen oral de 15 minutes. -
Assignment
Valid for the following curricula: Educational Sciences 30 [MA]
Version: SA15_MA_PS_fr_v01
Technologie de l'éducation / MTE-FApproches interculturelles de l'éducation / MAIE-FEconomie, politique et systèmes de l'éducation / MEPSE-FExpertise et accompagnement pédagogiques / MEAP-F
Educational Sciences 90 [MA]
Version: SA15_MA_PA_fr_v01
Modules à choix > Approches interculturelles de l'éducation / MAIE-FModules à choix > Economie, politique et systèmes de l'éducation / MEPSE-FModules à choix > Expertise et accompagnement pédagogiques / MEAP-FModules à choix > Technologie de l'éducation / MTE-F
Educational Sciences 90 [MA]
Version: SA14_PA_VP_bil_v02
Modules Fr et De > Modules Fr > Technologie de l'éducation / MTE-FModules Fr et De > Modules Fr > Economie, politique et systèmes de l'éducation / MEPSE-FModules Fr et De > Modules Fr > Expertise et accompagnement pédagogiques / MEAP-FModules Fr et De > Modules Fr > Approches interculturelles de l'éducation / MAIE-F
Psychology 30 [MA]
Version: SA21_MA_PS_fr_de_bil_v01
Option Clinical Child Psychology > Psychologie de l’enfant et de l’adolescent
Psychology 30 [MA]
Version: SA22_MA_PS_fr_de_bil_v01
Option Clinical Child Psychology > Psychologie de l’enfant et de l’adolescent
Special Education 90 [MA]
Version: SA20_MA_PA_fr_v01
Module 1 –Milieux, publics et systèmes