Publikationsdatum 30.09.2020

CUSO Doctoral Workshop Dynamics of Artistic Interaction in the Swiss Space

The chair for medieval art history has held a CUSO doctoral workshop on the topic of "Dynamics of Artistic Interaction in the Swiss Space. Middle Ages and Early Modern Period". Thanks to the support of the Musée d'art et d'histoire  Fribourg, the workshop was held in the museum lapidary hall.

The programm:

9h15 Mot de bienvenue de Prof. Dr. Michele Bacci

Section I (Mod.: Manuela Studer)
9h30 Sabine Utz (Doctorante en histoire de l’art, Université de Genève et
Musée cantonal d‘archéologie et d‘histoire, Lausanne)
Echanges artistiques entre enluminure et peinture murale: le Maître de la Psychomachie de Berne et les peinture de la chapelle Saint-Sylvestre de Goldbach
10h00 Melissa Nieto (Doctorante en histoire de l’art, Université de Lausanne)
Au fil du Rhin, diffusion de modèles strasbourgeois. Le cas de deux psautiers du XIIIe siècle

11h00 Prof. h.c. Dr. Jürg Goll (Kunsthistoriker und Mittelalterarchäologe, Kloster St. Johann in Müstair)
Beobachtungen zu den verschiedenen Gewerken im frühmittelalterlichen Kloster Müstair

13h00 Visite Guidée du Musée d‘art et d‘histoire (par Adeline Favre)

Section II (Mod. Thomas Kaffenberger)