Silke Bambauer-Sachse

Ordentliche_r Professor_in
Departement für Betriebswirtschaftslehre

PER 21 bu. E402
Bd de Pérolles 90
1700 Fribourg
PER 21, E402

Biografie

Mein Studium der Betriebswirtschaftslehre habe ich in Saarbrücken und Augsburg absolviert (Schwerpunkte: Marketing, Strategisches Management, Ökonomische Psychologie). Anschliessend habe ich in Augsburg in Betriebswirtschaftslehre mit Schwerpunkt Marketing promoviert und mich im Fach Betriebswirtschaftslehre habilitiert. Seit 2008 bin ich Professorin für Marketing (Lehrstuhl für Marketing II) an der Universität Freiburg/Schweiz. Hier unterrichte ich die deutschsprachigen Bachelorkurse im Fach Marketing sowie vier englischsprachige Masterkurse, die verschiedene Bereiche des Marketing abdecken. Meine Forschungsschwerpunkte in unserer breitgefächerten Disziplin sind: Online-Marketing, Preisstrategien, Werbewirkung, Konsumentenverhalten, Dienstleistungsmarketing, Beschwerdemanagement, Kundenorientierung.

Forschung und Publikationen

  • Journal Articles, Book Chapters, Conference Abstracts
    104 Publikationen

    Consumers’ Intentions to Spread Negative Word of Mouth About Dynamic Pricing for Services: Role of Confusion and Unfairness Perceptions
    Journal of Service Research (2023) | Artikel

    Paradoxical fairness perceptions of dynamic pricing sequences
    Silke Bambauer-Sachse, Ashley Young, AMS Annual Conference: Welcome to the New Normal: Life after the Chaos: (2023) | Konferenz

    Effects of complaint management strategies in social networks on observers' emotional attachment and brand commitment , in Optimistic Markting in Challenging Times: Serving Ever-Shifting Consumer Needs: Proceedings of the 2022 AMS Annual Conference
    Silke Bambauer-Sachse, Sanja Maria Stuhldreier (2023) | Buchkapitel

    Intention to spread e-WOM about dynamic pricing for goods and services: the roles of feeling exploited and perceptions of price complexity , in Optimistic Markting in Challenging Times: Serving Ever-Shifting Consumer Needs: Proceedings of the 2022 AMS Annual Conference
    Silke Bambauer-Sachse, Ashley Young (2023) | Buchkapitel

    Effects of corporate response patterns in social networks on brand attitudes and purchase intentions of observing consumers
    Silke Bambauer-Sachse, Sanja Maria Stuhldreier, AMS Annual Conference: Welcome to the New Normal: Life after the Chaos: (2023) | Konferenz

    Acquiring Professional Service Customers: Do Agile Project Methods Increase the Intention to Choose an Out-supplier?
    Journal of Business-to-Business Marketing (2022) | Artikel

    Customer Cognitive Appraisals of Differential and Dynamic Pricing
    Marketing ZFP (2022) | Artikel

    Negativ consumer reactions to dynamic pricing with personal and external criteria
    Silke Bambauer-Sachse, Ashley Young, AMA Winter Academic Virtual Conference: Reconnecting and Reconceiving the Marketplace: (2022) | Konferenz

    Consumer anger after double deviation: the role of failure severity, service involvement, and recovery timing , in From micro to macro: dealing with uncertainties in the global marketingplace: Proceedings of the 2020 Academy of Marketing Science Annual Conference
    Silke Bambauer-Sachse, Yannick Renaud, Ashley Young (2022) | Buchkapitel

    Intention to spread e-WOM about dynamic pricing for goods and services: the roles of feeling exploited and perceptions of price complexity
    Silke Bambauer-Sachse, Ashley Young, AMS Annual Conference: Optimistic Marketing in Challenging Times: Serving Ever-Shifting Customer Needs: (2022) | Konferenz

Lehrveranstaltungen

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