Katharina Karges


photo

 katharina.karges@unifr.ch
 +41 26 300 7691

Work on research projects concerned with the assessment of foreign language skills.

For more information: https://www.institut-mehrsprachigkeit.ch/en/staff/katharina-karges.

Collaborateur-trice scientifique
Institute of Multilingualism

MIS 10 bu. 1.04
Av. de Rome 1
1700 Fribourg
MIS 10, 1.04

Assistant-e diplômé-e / Assistant-e source tierce
Department of Multilingualism and Foreign Language Education

MIS 10 bu. 1.04
Av. de Rome 1
1700 Fribourg
MIS 10, 1.04

Research and publications

  • Publications

     

    Barras, M., Karges, K., & Lenz, P. (2016). Leseverstehen überprüfen: Welche Sprache für die Fragen und Antworten in den Testitems? Babylonia, 16(2), 13–18.

     

    Barras, M., Karges, K., Lenz, P., & Scheidegger, D. (2018). Projekt Vorbereitung Lehrmittelobligatorium «Clin d’oeil» und «New World» in Solothurner Sek-P-Klassen: Wissenschaftliche Begleitung und Auswertung der Testphase. Fribourg: Institute of Multilingualism.

     

    Barras, M., Karges, K., Studer, T., & Wiedenkeller, E. (Eds.) (2019). IDT 2017, Band 2: Sektionen. Berlin: Erich Schmidt Verlag.

     

    Karges, K. (2016a). Le prove standardizzate nelle lingue straniere in Svizzera: sviluppo di item e piste di ricerca. In Atti del Convegno CH-I (p. 35). Locarno: CIRSE.

     

    Karges, K. (2016b). Testvalidität im Unterricht: Eine Checkliste für reflektierte(re) Beurteilungen. Babylonia, 2016(2), 73–75.

     

    Karges, K. (2017). Das Asylverfahren verbessern – aber wie? Ein Vorschlag aus der Testforschung. Babylonia, 2017(1).

     

    Karges, K., Barras, M., & Lenz, P. (upcoming). Assessing young language learners’ receptive skills: Should we ask the questions in the language of schooling? In S. Frisch, J. Rymarczyk, & E. Romeik (Eds.), Current Research into Young FL and EAL Learners‘ Literacy Skills. Peter Lang.

     

    Karges, K., Barras, M., & Lenz, P. (2016). Task Lab: Untersuchungen zum besseren Verständnis von computerbasierten kommunikativen Testaufgaben zum Leseverstehen in Französisch. Babylonia, 2016(3), 56.

     

    Karges, K., & Lenz, P. (2014). Challenges in computer-based testing of young learners’ oral competences in French. In Proceedings of EDULEARN14 Conference (pp. 7009–7018). Barcelona: IATED.

     

    Karges, K., Studer, T., & Wiedenkeller, E. (forthcoming). On the way to a new multilingual learner corpus of foreign language learning in school: observations about task variation. In LCR 2017 Proceedings. Louvain-la-Neuve: Presses Universitaires de Louvain.

     

    Lenz, P., Karges, K., & Barras, M. (2019). Investigating test method effects in French L2 reading items for young learners. In A. Huhta, G. Erickson, & N. Figueras (Eds.), Developments in Language Education: A Memorial Volume in Honour of Sauli Takala (pp. 182–202). Jyväskylä: University of Jyväskylä & EALTA.

     

    Picenoni, M., Barras, M., & Karges, K. (Eds.) (2016). Babylonia 3/2016: Forschung und Entwicklung.