photo

Amélie Jeannette Andrée Dentz

PhD

ameliejeannetteandre.dentz@unifr.ch

Maître-assistant-e
  • Biography

    ADHD ; COGNITIVE TRAINING ; COGNITIVE BEHAVIORAL THERAPY (CBT)

  • Publications

    publications

    
     

    Dentz, A., Parent, V., & Romo, L. (2014). L’entraînement cognitif dans le traitement du Trouble du Déficit de l’Attention avec ou sans Hyperactivité (TDAH), Aide-Mémoire, Le TDAH à tous les âges, aux éditions Dunod, Paris.

    Dentz, A., Romo, L., Konofal, E., Parent, V. (2015). Self-rated ADHD symptoms among biological mother or father of children with confirmed ADHD in a french population, Psychological Reports.

    Dentz, A., Parent, V., Gauthier, B., Guay, M.-C. & Romo, L. (2016). L'entraînement de la mémoire de travail par le programme Cogmed et le trouble du déficit de l'attention/hyperactivité (TDAH). Revue de Psychologie française.

    Dentz, A., Guay, M.C., Parent, V., Romo, L. (2017). Working memory training for adults with ADHD. Journal of attention disorder.

    Dentz, A., Guay, M.C., Gauthier, B., Romo, L & Parent., V. (2018) "Is the Cogmed program effective for youths with ADHD under pharmacological treatment?, Journal of applied Cognitive psychology.

  • Teaching and courses

    Colloque de Bachelor UE-L25.00653 SA-2019 SP-2020
    Faculty of Humanities

    Travail de Bachelor UE-L25.00134 SA-2019 SP-2020
    Faculty of Humanities

    Show in course program