Data Communication

  • Unterricht

    Details

    Fakultät Wirtschafts- und Sozialwissenschaftliche Fakultät
    Bereich Kommunikationswissenschaft und Medienforschung
    Code UE-EKM.00997
    Sprachen Englisch
    Art der Unterrichtseinheit Vorlesung
    Kursus Master
    Semester SA-2021

    Zeitplan und Räume

    Vorlesungszeiten Montag 13:15 - 15:00, Wöchentlich
    Stunden pro Woche 4

    Unterricht

    Verantwortliche
    Dozenten-innen
    Beschreibung

    The era of digitalization brings a diversification of communication channels and an increase in available (big) data. This course is designed to give students the tools to understand how to use data in communication and to analyze it empirically. It consists of two parts. In the theoretical part, we will discuss theories of actors’ communication strategies on social media. Students are asked to participate actively in class and to come to class having read the mandatory readings. The second part will be an applied workshop, where students will learn to collect and handle data, and apply their new knowledge and skills in a small hands-on project.

    Moodle link [https://moodle.unifr.ch/course/view.php?id=263251]

    Lernziele

    By the end of the course students will be able to:

    - understand actors’ communication strategies on social media through different theoretical approaches;

    - critically assess the advantages and pitfalls of communication on social media;

    - use software to download and analyze social media data; and

    - apply these analyses to help actors develop communication strategies on social media

    Verfügbarkeit 20
    Soft Skills
    Nein
    ausserhalb des Bereichs
    Nein
    BeNeFri
    Ja
    Mobilität
    Ja
    UniPop
    Nein
  • Einzeltermine und Räume
    Datum Zeit Art der Unterrichtseinheit Ort
    20.09.2021 13:15 - 15:00 Kurs PER 21, Raum B205
    27.09.2021 13:15 - 15:00 Kurs PER 21, Raum B205
    04.10.2021 13:15 - 15:00 Kurs PER 21, Raum B205
    11.10.2021 13:15 - 15:00 Kurs PER 21, Raum B205
    18.10.2021 13:15 - 15:00 Kurs PER 21, Raum B205
    25.10.2021 13:15 - 15:00 Kurs PER 21, Raum B205
    08.11.2021 13:15 - 15:00 Kurs PER 21, Raum B205
    22.11.2021 13:15 - 15:00 Kurs PER 21, Raum B205
    29.11.2021 13:15 - 15:00 Kurs PER 21, Raum B205
    06.12.2021 13:15 - 15:00 Kurs PER 21, Raum B205
    13.12.2021 13:15 - 15:00 Kurs PER 21, Raum B205
    20.12.2021 13:15 - 15:00 Kurs PER 21, Raum B205
  • Leistungskontrolle

    Fortlaufende Evaluation - SA-2021, Wintersession 2022

    Bewertungsmodus Nach Note
    Beschreibung

    Final grade average: 30% report and presentation, 70% take-home exam.

    Course with continuous evaluation: after the registration period, you can no longer cancel your registration (see session calendar on the Faculty's website).

    Schriftliche Prüfung - SP-2022, Wiederholungssession 2022

    Bewertungsmodus Nach Note
    Beschreibung

    Exam duration: 60 minutes. Re-take exam only. Final grade average: 30% report, 70% re-take exam

  • Zuordnung
    Zählt für die folgenden Studienpläne:
    Ergänzende Lehrversanstaltungen in SES
    Version: ens_compl_ses
    MA-Kursangebot für Mobilitätstudierende

    Ma - Business Communication : Betriebswirtschaftslehre - 90 ECTS
    Version: 2021/SA_V01
    Kurse - 60 ECTS > Communication > Deux Cours et séminaires au choix 6 ECTS > Cours et séminaires au choix

    Ma - Business Communication : Ethik und Volkswirtschaftslehre - 90 ECTS
    Version: 2017/SP_V01_ETHIQUE
    Kurse - 60 ECTS > Communication > Cours et séminaires au choix: Au choix deux des enseignements suivants à 3 ECTS > Cours et séminaires au choix

    Ma - Business Communication : Volkswirtschaftslehre - 90 ECTS
    Version: 2021/SA_V01
    Kurse > Communication > Cours et séminaires au choix: Au choix deux des enseignements suivants à 3 ECTS > Cours et séminaires au choix

    Ma - Business Communication : Wirtschaftsinformatik - 90 ECTS
    Version: 2020/SA_V01
    Kurse - 60 ECTS > Communication > Deux Cours et séminaires au choix 6 ECTS > Cours et séminaires au choix

    Ma - Kommunikationswissenschaft und Medienforschung - 90 ECTS
    Version: 2015/SA_V01
    Kurse - 60 ECTS > Modul B «Journalism and Organizational Communication»

    NfMa - Kommunikation und Gesellschaft - 30 ECTS
    Version: 2021/SA_V01
    frei wählbare ECTS-Punkte > weitere(s) Masterseminar(e) nach Wahl
    frei wählbare ECTS-Punkte > frei wählbare ECTS-Punkte

    NfMa - Kommunikationswissenschaft und Medienforschung - 30 ECTS
    Version: 2015/SA_V01
    frei wählbare ECTS-Punkte > frei wählbare ECTS-Punkte
    frei wählbare ECTS-Punkte > weitere(s) Masterseminar(e) nach Wahl
    Kurse > Vorlesung "Organisationskommunikation" (FS) oder "Business Communication" (FS) oder "Communication, Organisation et E-Business"