Lecture Business Communication and Strategic Communication Management

  • Unterricht

    Details

    Fakultät Wirtschafts- und Sozialwissenschaftliche Fakultät
    Bereich Kommunikationswissenschaft und Medienforschung
    Code UE-EKM.00715
    Sprachen Englisch
    Art der Unterrichtseinheit Vorlesung
    Kursus Master
    Semester SP-2021

    Zeitplan und Räume

    Vorlesungszeiten Mittwoch 10:15 - 12:00, Wöchentlich
    Stunden pro Woche 2

    Unterricht

    Verantwortliche
    Dozenten-innen
    Assistenten
    Beschreibung

    Corporations are under constant public surveillance by their stakeholders. As the power of stakehold-ers increases through social media, business communication is challenged more than ever to estab-lish a favorable image and reputation. Moreover, online media provide business communication with new opportunities to initiate dialogue with stakeholders, to manage public issues and to establish brands in the global environment. The lecture covers various areas of business communication like issues management, crisis communication, social media and campaign communication. Methods used in communication controlling and evaluation are introduced. Guest lecturers from international corporations will give profound practical insights. Additionally, selected topic will be illustrated by case studies enabling students to compose and evaluate communication strategies and practices.

     

    Moodle Link

     

    Lernziele This lecture gives students a comprehensive overview of business communication, its objectives, strategies and practices in the digital age. Considering basic theories on business strategy, corporate identity, public relations (PR) and reputation management, students will improve their abilities to analyze, organize, and critically think about corporate communication and strategic communication management in research and in practice. Also, the discussion of recent challenges in business ethics, corporate responsibility and international PR provides students with up-to-date expertise in the field.
    Verfügbarkeit 45
    Soft Skills
    Nein
    ausserhalb des Bereichs
    Nein
    BeNeFri
    Nein
    Mobilität
    Ja
    UniPop
    Nein
  • Einzeltermine und Räume
    Datum Zeit Art der Unterrichtseinheit Ort
    24.02.2021 10:15 - 12:00 Kurs PER 21, Raum D230
    03.03.2021 10:15 - 12:00 Kurs PER 21, Raum D230
    10.03.2021 10:15 - 12:00 Kurs PER 21, Raum D230
    17.03.2021 10:15 - 12:00 Kurs PER 21, Raum D230
    24.03.2021 10:15 - 12:00 Kurs PER 21, Raum D230
    31.03.2021 10:15 - 12:00 Kurs PER 21, Raum D230
    14.04.2021 10:15 - 12:00 Kurs PER 21, Raum D230
    21.04.2021 10:15 - 12:00 Kurs PER 21, Raum D230
    28.04.2021 10:15 - 12:00 Kurs PER 21, Raum D230
    05.05.2021 10:15 - 12:00 Kurs PER 21, Raum D230
    12.05.2021 10:15 - 12:00 Kurs PER 21, Raum D230
    19.05.2021 10:15 - 12:00 Kurs PER 21, Raum A303
    26.05.2021 10:15 - 12:00 Kurs PER 21, Raum D230
    02.06.2021 10:15 - 12:00 Kurs PER 21, Raum D230
  • Leistungskontrolle

    Mündliche Prüfung - SP-2021, Wiederholungssession 2021

    Bewertungsmodus Nach Note
    Beschreibung

    Examination time: 15 Min.

    Nur Nachholprüfung

    Fortlaufende Evaluation - SP-2021, Sommersession 2021

    Bewertungsmodus Nach Note
  • Zuordnung
    Zählt für die folgenden Studienpläne:
    Accounting and Finance 90 [MA]
    Version: 2021/SA_V01
    Kurse > Cours à option dans tous les cours de Master de l'université > SES Masterkurse Angebot

    Betriebswirtschaftslehre 90 ECTS [MA]
    Version: 2017/SA_v01
    Kurse: mind. 63 ECTS > Wahlkurse: max. 18 ECTS > SES Masterkurse Angebot

    Business Communication - Ethik und Volkswirtschaftslehre 90 ECTS [MA]
    Version: SP 2017 ETHIQUE
    Kurse - 60 ECTS > Communication > Cours et séminaires au choix: Au choix deux des enseignements suivants à 3 ECTS > Cours et séminaires au choix

    Business Communication - Wirtschaftsinformatik 90 ECTS [MA]
    Version: 2020/SA_V01
    Kurse - 60 ECTS > Communication > Deux Cours et séminaires au choix 6 ECTS > Cours et séminaires au choix

    Ergänzende Lehrversanstaltungen in SES
    Version: ens_compl_ses
    MA-Kursangebot für Mobilitätstudierende

    European Business 90 ECTS [MA]
    Version: 2017/SA_v01
    Courses - 63 ECTS > Additional courses: Any Master courses of the Faculty of Economics and Social Sciences, as well as maximum 9 ECTS from all Master programmes of the University. > SES Masterkurse Angebot

    Kommunikationswissenschaft und Medienforschung 90 ECTS [MA]
    Version: 2015
    Kurse - 60 ECTS > Inter- and Transdisciplinary Perspectives > SES Masterkurse Angebot
    Kurse - 60 ECTS > Modul B «Journalism and Organizational Communication»

    MA - Betriebswirtschaftslehre 30 [MA]
    Version: 2020/SA_V01
    Zu belegende Wahlkurse: Masterkurse der Wirtschafts- und Sozialwissenschaftlichen Fakultät > SES Masterkurse Angebot

    MA - Betriebswirtschaftslehre 90 ECTS [MA] - SA/2021
    Version: 2021/SA_V01
    Kurse: mind. 72 ECTS > Wahlkurse: max. 18 ECTS > SES Masterkurse Angebot

    MA - Business Communication - Betriebswirtschaftslehre 90 ECTS [MA]
    Version: 2021/SA_V01
    Kurse - 60 ECTS > Communication > Deux Cours et séminaires au choix 6 ECTS > Cours et séminaires au choix

    MA - Business Communication - Volkswirtschaftslehre 90 ECTS [MA]
    Version: 2021/SA_V01
    Kurse > Communication > Cours et séminaires au choix: Au choix deux des enseignements suivants à 3 ECTS > Cours et séminaires au choix

    MA - International and European Business 90 [MA]
    Version: 2021/SA_V01
    Courses > Additional courses: Any Master courses of the Faculty of Economics and Social Sciences, as well as maximum 9 ECTS from all Master programmes of the University. > SES Masterkurse Angebot

    MA - Kommunikation und Gesellschaft 90 ECTS [MA]
    Version: 2021/SA_V01
    Kursen - 60 ECTS > Schwerpunkten > Inter- & Transdisciplinary Perspectives > SES Masterkurse Angebot
    Kursen - 60 ECTS > Schwerpunkten > Organizational Communication > Schwerpunkt 3 - Vorlesung

    MA - Marketing 90 ECTS
    Version: 2021/SA_V01
    Ku > Groupe d'élément de validation du Module COM > COM : Communication
    Ku > Masterwahlkurse auf der gesamten Universität > SES Masterkurse Angebot

    MA - Volkswirtschaftslehre 90 ECTS
    Version: 2021/SA_V02
    Wahlkurse > SES Masterkurse Angebot

    Masternebenfach - Kommunikationswissenschaft und Medienforschung
    Version: 2015
    Kurse > Vorlesung "Organisationskommunikation" (FS) oder "Business Communication" (FS) oder "Communication, Organisation et E-Business"

    NF - Kommunikation und Gesellschaft 30 ECTS
    Version: 2021/SA_V01
    Pflichtkurse 15ECTS > Wahlpflichtkurse

    Volkswirtschaftslehre 90 ECTS [MA]
    Version: 2017/SA_v01
    Kurse - 63 ECTS > Maximal 15 ECTS können aus allen Modulen oder unter allen Master-Kursen der Fakultät gewählt werden. > SES Masterkurse Angebot