International Education Policy

  • Unterricht

    Details

    Fakultät Philosophische Fakultät
    Bereich Erziehungswissenschaften
    Code UE-L23.00539
    Sprachen Englisch
    Art der Unterrichtseinheit Vorlesung
    Kursus Bachelor
    Semester SP-2021

    Zeitplan und Räume

    Vorlesungszeiten Montag 10:15 - 12:00, Wöchentlich, PER 21, Raum C120

    Unterricht

    Verantwortliche
    Dozenten-innen
    Beschreibung

    This course is designed to introduce students to the dynamic and complex field of education policy in an international context.  We start by defining „policy“ and reviewing traditional methods of policy development and analysis.  We then examine policymaking and policy-implementing institutions (e.g., World Bank, UNICEF, OECD, Save the Children) and contemporary policy issues (e.g., standardized testing, education in emergencies) in international education.  We critically reflect on policies meant to address factors such as access and quality across the education sector and across student subgroups. 

    Lernziele

    At the end of this course students will be able to : 1) describe and apply policy development and analysis methods, 2) identify major policy institutions in the international education context, and 3) analyze a particular education policy issue in a country/region of their choice.

    Bemerkungen

    First day of course: 22.02.2021

    COVID-19 note: Due to the ongoing pandemic, the course is planned in a hybrid manner, partially by distance and partially in presence.  University policies will be followed and these policies may change at any time.  Please check Moodle for specific information on each lecture date and up-to-date announcements.

    Soft Skills
    Ja
    ausserhalb des Bereichs
    Ja
    BeNeFri
    Ja
    Mobilität
    Ja
    UniPop
    Nein

    Dokument

    Bibliographie

    Literature for this class will be comprised of book chapters, scholarly articles, case studies, institutional reports, policy papers, blogs, videos, etc.. They will be available electronically on Moodle.  Students are encouraged to access Moodle and read in preparation for the first class meeting.  Students may need to do additional research to complete their course assignments. Sample readings are listed here :

    Bardach, E. (2011). A practical guide for policy analysis: The eight-fold path to more effective problem-solving. CQ Press College.

    Steiner-Khamsi, G. (2012). Understanding policy borrowing and lending: Building comparative policy studies.  In G. Steiner-Khamsi & F. Waldow (Eds.), World Yearbook of Education 2012: Policy borrowing and lending in education (pp. 3-18). New York: Routledge.

    Magno, C. (2013). Comparative perspectives on international school leadership: Policy, preparation and practice.  New York: Routledge.

    Jones, P. (2006). Elusive mandate: UNICEF and educational development.  International Journal of Educational Development 26(6), 591-604.

    Sommer, M., Ackatia-Armah, N., Connolly, S. & Smiles, D. (2014). A comparison of the menstruation and education experiences of girls in Tanzania, Ghana, Cambodia and Ethiopia. Compare: A Journal of Comparative and International Education 45(4), 589-609.

  • Einzeltermine und Räume
    Datum Zeit Art der Unterrichtseinheit Ort
    22.02.2021 10:15 - 12:00 Kurs PER 21, Raum C120
    01.03.2021 10:15 - 12:00 Kurs PER 21, Raum C120
    08.03.2021 10:15 - 12:00 Kurs PER 21, Raum C120
    15.03.2021 10:15 - 12:00 Kurs PER 21, Raum C120
    22.03.2021 10:15 - 12:00 Kurs PER 21, Raum C120
    29.03.2021 10:15 - 12:00 Kurs PER 21, Raum C120
    12.04.2021 10:15 - 12:00 Kurs PER 21, Raum C120
    19.04.2021 10:15 - 12:00 Kurs PER 21, Raum C120
    26.04.2021 10:15 - 12:00 Kurs PER 21, Raum C120
    03.05.2021 10:15 - 12:00 Kurs PER 21, Raum C120
    10.05.2021 10:15 - 12:00 Kurs PER 21, Raum C120
    17.05.2021 10:15 - 12:00 Kurs PER 21, Raum C120
    31.05.2021 10:15 - 12:00 Kurs PER 21, Raum C120
  • Leistungskontrolle

    Prüfung - SP-2021, Sommersession 2021

    Bewertungsmodus Nach Note, Nach bestanden/nicht bestanden

    Prüfung - SP-2021, Herbstsession 2021

    Bewertungsmodus Nach Note, Nach bestanden/nicht bestanden

    Prüfung - SA-2021, Wintersession 2022

    Bewertungsmodus Nach Note, Nach bestanden/nicht bestanden

    Prüfung - SP-2022, Sommersession 2022

    Bewertungsmodus Nach Note, Nach bestanden/nicht bestanden
  • Zuordnung
    Zählt für die folgenden Studienpläne:
    Englische Sprache und Literatur 120
    Version: SA15_BA_ang_V02
    Module Nine: Soft Skills

    Ergänzende Lehrveranstaltungen in phil.
    Version: ens_compl_lettres

    Erziehungswissenschaften 120
    Version: SA20_BA_de_v01
    BE1.8-D Bereichsübergreifende Kompetenzen
    BE1.1-D Theoretische Grundlagen und Forschungsfelder der Erziehungswissenschaften

    Erziehungswissenschaften 120
    Version: SA14_BA_fr_v02
    CTC / BS1.8-F

    Erziehungswissenschaften 120
    Version: SA20_BA_bil_v01
    Variante B > BE1.1b-B Theoretische Grundlagen und Forschungsfelder der Erziehungswissenschaften
    Variante B > BE1.7b-B Bereichsübergreifende Kompetenzen
    Variante A > BE1.8a-B Compétences transversales

    Erziehungswissenschaften 60
    Version: SA20_BA_de_v01
    BE2.1-D Theoretische Grundlagen und Forschungsfelder der Erziehungswissenschaften
    BE2.5-D Individuelle Studien

    Français 120
    Version: SA16_BA_fr_V02
    Module 8 - CTC

    Germanistik 120
    Version: SA16_BA_dt_V02
    Soft Skills

    Geschichte 120
    Version: SA16_BA_bi_v02
    CTC > Soft skills 12

    Geschichte 120
    Version: SA16_BA_bi_v01
    CTC > Soft skills 12

    Italienisch 120
    Version: SA15_BA_ita_V01
    Soft Skills

    Italienisch 120
    Version: SA15_BA_ital_V02
    Soft Skills

    Kommunikationswissenschaft und Medienforschung 120 ECTS [BA]
    Version: 2021/SA_V01
    2. + 3. Jahr - 78 ECTS > Kurse / Seminare - 63 ECTS > Bachelor-Wahlveranstaltungen > Bachelor-Wahlveranstaltungen aus dem ganzen Angebot der Universität min. 9 ECTS

    Kunstgeschichte 120
    Version: SA14_BA_120_bi_v01
    Grundpfeiler > Modul 05 / Soft skills

    Kunstgeschichte 120
    Version: SA14_BA_120_bi_v02
    Grundpfeiler > Modul 05 / Soft skills

    Kunstgeschichte 120
    Version: SA14_BA_120_bi_v03
    Grundpfeiler > Modul 05 / Soft skills

    Philosophie 120
    Version: SA20_BA_bi_v01
    Bereichsüberegreifende und erweiternde Kompetenzen / Softskills > Soft skills 12

    Philosophie 120
    Version: SA17_BA_bi_v01
    Bereichsüberegreifende und erweiternde Kompetenzen / Softskills > Soft skills 12

    Philosophie 120
    Version: SA17_BA_bi_v02
    Bereichsüberegreifende und erweiternde Kompetenzen / Softskills > Soft skills 12

    Philosophie 120
    Version: SH05_BA_bi_v01
    Soft skills > Soft skills 12

    Philosophische Fakultät [Vorl.]
    Version: Lettres_v01

    Psychologie 180
    Version: SA19_BA_fr_de_bil_v02
    Modul 11 > M11 Soft skills

    Pädagogik / Psychologie 120
    Version: SA14_BA_fr_v02
    CTC / BP1.8-F

    Pädagogik / Psychologie 120
    Version: SA20_BA_de_v01
    BP1.1-D Theoretische Grundlagen und Forschungsfelder der Erziehungswissenschaften

    Pädagogik / Psychologie 60
    Version: SA20_BA_bil_v01
    Zweisprachig Variante B > BP2.1b-B Theoretische Grundlagen und Forschungsfelder der Erziehungswissenschaften

    Pädagogik / Psychologie 60
    Version: SA20_BA_de_v01
    BP2.1-D Theoretische Grundlagen und Forschungsfelder der Erziehungswissenschaften

    Pädagogische Bildung LDM 60
    Version: SP18_LDM_de_bil_v01
    Unterrichtsfächer > 2 Unterrichtsfächer - zweisprachig > 1. Fach zweisprachig / 2. Fach Französisch > LDM M1 Erziehungswissenschaften und Allgemeine Didaktik (1. Fach zweisprachig / 2. Fach Französisch)
    Unterrichtsfächer > 2 Unterrichtsfächer - zweisprachig > Beide Fächer zweisprachig > LDM M1 Erziehungswissenschaften und Allgemeine Didaktik (beide Fächer zweisprachig)
    Unterrichtsfächer > 2 Unterrichtsfächer - zweisprachig > 1. Fach zweisprachig / 2. Fach Deutsch > LDM M1 Erziehungswissenschaften und Allgemeine Didaktik (1. Fach zweisprachig / 2. Fach Deutsch)
    Unterrichtsfächer > 2 Unterrichtsfächer > LDM M1 Erziehungswissenschaften und Allgemeine Didaktik (2 Fächer)
    Unterrichtsfächer > 1 Unterrichtsfach (Monofach) - zweisprachig > LDM M1 Erziehungswissenschaften und Allgemeine Didaktik (bilingual, Monofach)
    Unterrichtsfächer > 1 Unterrichtsfach (Monofach) > LDM M1 Erziehungswissenschaften und Allgemeine Didaktik (Monofach)

    Pädagogische Bildung LDM 60
    Version: SA12_LDM_de_bil_v01
    Unterrichtsfächer > 1 Unterrichtsfach (Monofach) > LDM M1 Erziehungswissenschaften und Allgemeine Didaktik (Monofach)
    Unterrichtsfächer > 2 Unterrichtsfächer - zweisprachig > LDM M1 Erziehungswissenschaften und Allgemeine Didaktik (bilingual, 1 Fach/2 Fächer bilingual)
    Unterrichtsfächer > 1 Unterrichtsfach (Monofach) - zweisprachig > LDM M1 Erziehungswissenschaften und Allgemeine Didaktik (bilingual, Monofach)
    Unterrichtsfächer > 2 Unterrichtsfächer > LDM M1 Erziehungswissenschaften und Allgemeine Didaktik (2 Fächer)

    Slavistik 120
    Version: SA15_BA_slav_V01
    Modul 9: Bereichsübergreifende und -erweiternde Kompetenzen

    Slavistik 120
    Version: SA15_BA_slav_V02
    Modul 9: Bereichsübergreifende und -erweiternde Kompetenzen

    Sociologie 120
    Version: SA17_BA_bil_fr_v02
    Compétences transversales complémentaires

    Sociologie 120
    Version: SA17_BA_fr_v02
    Compétences transversales complémentaires

    Travail social et politiques sociales 120
    Version: SA17_BA_bil_fr_v01
    Module CTC Travail social et politiques sociales

    Travail social et politiques sociales 120
    Version: SA17_BA_fr_v01
    Module CTC Travail social et politiques sociales