Data Communication

  • Unterricht

    Details

    Fakultät Wirtschafts- und Sozialwissenschaftliche Fakultät
    Bereich Kommunikationswissenschaft und Medienforschung
    Code UE-EKM.00997
    Sprachen Englisch
    Art der Unterrichtseinheit Vorlesung
    Kursus Master
    Semester SA-2020

    Zeitplan und Räume

    Vorlesungszeiten Dienstag 10:15 - 12:00, Wöchentlich
    Stunden pro Woche 4

    Unterricht

    Verantwortliche
    Dozenten-innen
    Beschreibung

    The era of digitalization brings a diversification of communication channels and an increase in available (big) data. This course is designed to give students the tools to understand how to use data in communication and to analyze it empirically. It consists of two parts. In the theoretical part, we will discuss theories of actors’ communication strategies on social media. Students are asked to participate actively in class and to come to class having read the mandatory readings. The second part will be an applied workshop, where students will learn to collect and handle data. Students will learn to apply their new knowledge and skills in a small project evaluating a real business's communication strategies.

    More info: https://moodle.unifr.ch/course/view.php?id=243061 (free access)

    Lernziele

    By the end of the course students will be able to

    - understand actors’ communication strategies on social media through different theoretical approaches;

    - critically assess the advantages and pitfalls of communication on social media;

    - use software to download and analyse social media data; and

    - apply these analyses to help actors develop communication strategies on social media

    Verfügbarkeit 20
    Soft Skills
    Nein
    ausserhalb des Bereichs
    Nein
    BeNeFri
    Ja
    Mobilität
    Ja
    UniPop
    Nein
  • Einzeltermine und Räume
    Datum Zeit Art der Unterrichtseinheit Ort
    15.09.2020 10:15 - 12:00 Kurs PER 21, Raum G314
    22.09.2020 10:15 - 12:00 Kurs PER 21, Raum G314
    29.09.2020 10:15 - 12:00 Kurs PER 21, Raum G314
    06.10.2020 10:15 - 12:00 Kurs PER 21, Raum G314
    13.10.2020 10:15 - 12:00 Kurs PER 21, Raum G314
    20.10.2020 10:15 - 12:00 Kurs PER 21, Raum G314
    27.10.2020 10:15 - 12:00 Kurs PER 21, Raum G314
    03.11.2020 10:15 - 12:00 Kurs PER 21, Raum G314
    10.11.2020 10:15 - 12:00 Kurs PER 21, Raum G314
    17.11.2020 10:15 - 12:00 Kurs PER 21, Raum G314
    24.11.2020 10:15 - 12:00 Kurs PER 21, Raum G314
    01.12.2020 10:15 - 12:00 Kurs PER 21, Raum G314
    15.12.2020 10:15 - 12:00 Kurs PER 21, Raum G314
  • Leistungskontrolle

    Fortlaufende Evaluation - SA-2020, Wintersession 2021

    Bewertungsmodus Nach Note
    Beschreibung

    Students will be graded based on an exercise of their choice (30% of the final grade) and a take-home exam (70% of the final grade).

    Students who do not reach a minimum attendance of 70% of sessions will be asked to do an additional graded exercise.

    Schriftliche Prüfung - SP-2021, Wiederholungssession 2021

    Bewertungsmodus Nach Note
    Beschreibung

    Exam duration: 90 minutes

    Re-take exam only

    Final grade average: 30% exercise, 70% re-take exam

  • Zuordnung
    Zählt für die folgenden Studienpläne:
    Business Communication - Ethik und Volkswirtschaftslehre 90 ECTS [MA]
    Version: SP 2017 ETHIQUE
    Kurse - 60 ECTS > Communication > Cours et séminaires au choix: Au choix deux des enseignements suivants à 3 ECTS > Cours et séminaires au choix

    Business Communication - Wirtschaftsinformatik 90 ECTS [MA]
    Version: 2020/SA_V01
    Kurse - 60 ECTS > Communication > Deux Cours et séminaires au choix 6 ECTS > Cours et séminaires au choix

    Ergänzende Lehrversanstaltungen in SES
    Version: ens_compl_ses
    MA-Kursangebot für Mobilitätstudierende

    Kommunikationswissenschaft und Medienforschung 90 ECTS [MA]
    Version: 2015
    Kurse - 60 ECTS > Modul B «Journalism and Organizational Communication»

    MA - Business Communication - Betriebswirtschaftslehre 90 ECTS [MA]
    Version: 2021/SA_V01
    Kurse - 60 ECTS > Communication > Deux Cours et séminaires au choix 6 ECTS > Cours et séminaires au choix

    MA - Business Communication - Volkswirtschaftslehre 90 ECTS [MA]
    Version: 2021/SA_V01
    Kurse > Communication > Cours et séminaires au choix: Au choix deux des enseignements suivants à 3 ECTS > Cours et séminaires au choix

    Masternebenfach - Kommunikationswissenschaft und Medienforschung
    Version: 2015
    frei wählbare ECTS-Punkte > frei wählbare ECTS-Punkte
    frei wählbare ECTS-Punkte > weitere(s) Masterseminar(e) nach Wahl
    Kurse > Vorlesung "Organisationskommunikation" (FS) oder "Business Communication" (FS) oder "Communication, Organisation et E-Business"

    NF - Kommunikation und Gesellschaft 30 ECTS
    Version: 2021/SA_V01
    frei wählbare ECTS-Punkte > weitere(s) Masterseminar(e) nach Wahl
    frei wählbare ECTS-Punkte > frei wählbare ECTS-Punkte

    Wirtschafts- und Sozialwissenschaften
    Version: 2018/SP_v01 ses_BeNeFri
    Kurse > MA -Kursangebot für BeNeFristudierende