Seminari da linguistica: l'acquisiziun e la transmissiun dal rumantsch

  • Unterricht

    Details

    Fakultät Philosophische Fakultät
    Bereich Mehrsprachigkeitsforschung und Fremdsprachendidaktik
    Code UE-L09.00563
    Sprachen Rätoromanisch
    Art der Unterrichtseinheit Seminar
    Kursus Bachelor
    Semester SA-2020

    Zeitplan und Räume

    Vorlesungszeiten Mittwoch 13:15 - 15:00, Wöchentlich (Herbstsemester)

    Unterricht

    Dozenten-innen
    • Grünert Matthias
    Beschreibung

    Co vegn la lingua emprendida d’uffants pitschens? Co emprendan uffants pitschens pliras linguas en situaziuns dal contact linguistic? Co vegn la lingua dada vinavant dad ina generaziun a l’autra? Tge rolla giogan la famiglia e la scola en quest process? Co vegn il rumantsch emprendì da scolaras e scolars che han in’autra emprima lingua ch’il rumantsch?


    En l’acquisiziun da la lingua tar uffants pon ins constatar ina logica generala dal svilup, malgrad la gronda variabilitad da las structuras da las differentas linguas. Davart l’acquisiziun dal rumantsch tar uffants èn ins pir vidlonder da far retschertgas, en in project che vegn realisà en Val Tujetsch (http://www.acqdiv.uzh.ch/en.html > Tuatschin).
    La transmissiun dal rumantsch en famiglia percunter è in tema perscrutà dapi ils emprims studis da la sociolinguistica rumantscha. Quai ha da far cun l’interess per la vitalitad dal rumantsch sco lingua minoritara. I dat fin ussa surtut datas quantitativas che mussan tendenzas tenor ina tscherna da facturs ed anc strusch analisas dal cumportament da las persunas en las famiglias.
    Las cumpetenzas dal rumantsch en scola èn vegnidas perscrutadas en differents projects, ed en quest connex èn ins era s’interessà per scolaras e scolars cun differentas linguas da famiglia. Uschia èn vegnids documentads aspects da l’acquisiziun dal rumantsch sco secunda lingua tar uffants.


    Sper la litteratura davart il rumantsch studegiain nus publicaziuns da linguistica generala per ils aspects anc betg tractads en connex cun il rumantsch. Las enconuschientschas acquistadas tras il studi da la litteratura duvrain nus per analisar cas concrets, nua ch’il rumantsch è involvì e che participantas e participants dal seminari pon era documentar sezs.

    Lernziele

    Las participantas ed ils participants...
    – enconuschan la litteratura sociolinguistica che tracta la transmissiun dal rumantsch e l’acquisiziun dal rumantsch en scola,
    – èn sa famigliarisad(a)s, tras publicaziuns pli novas, cun descripziuns da facturs che determineschan la transmissiun da linguas,
    – san applitgar las noziuns acquistadas tras il studi da la litteratura a cas concrets, nua ch’il rumantsch è involvì.

    Soft Skills Ja
    ausserhalb des Bereichs Ja
    BeNeFri Nein
    Mobilität Ja
    UniPop Ja
    Hörer Ja

    Dokument

    Bibliographie

    Cathomas, Regula 2008: Sprachgebrauch im Alltag. Die Verwendung des Rätoromanischen in verschiedenen Domänen: Wechselwirkungen und Einflussfaktoren, Chur: Bündner Monatsblatt

    Kristol, Andres Max 1984: Sprachkontakt und Mehrsprachigkeit in Bivio (Graubünden). Linguistische Bestandesaufnahme in einer siebensprachigen Dorfgemeinschaft, Bern: Francke

    Lambert, Brigitte E. 2008: Family Language Transmission. Actors, Issues, Outcomes, Frankfurt a.M. etc.: Lang

    Peyer, Elisabeth et al. 2014: Projektbericht des SNF-Projekts „Empfehlungen für Basisstandards für die Schulsprachen der Rätoromanen“, Freiburg/Fribourg, http://doc.rero.ch/record/232464?ln=fr

    Weinreich, Uriel 2011: Languages in Contact. French, German and Romans in twentieth-century Switzerland. With an introduction and notes by Ronald I. Kim and William Labov, Amsterdam/Philadelphia: John Benjamins

  • Einzeltermine und Räume
    Datum Zeit Art der Unterrichtseinheit Ort
    16.09.2020 13:15 - 15:00 Kurs MIS 04, Raum 4126
    23.09.2020 13:15 - 15:00 Kurs MIS 04, Raum 4126
    30.09.2020 13:15 - 15:00 Kurs MIS 04, Raum 4126
    07.10.2020 13:15 - 15:00 Kurs MIS 04, Raum 4126
    14.10.2020 13:15 - 15:00 Kurs MIS 04, Raum 4126
    21.10.2020 13:15 - 15:00 Kurs MIS 04, Raum 4126
    28.10.2020 13:15 - 15:00 Kurs MIS 04, Raum 4126
    04.11.2020 13:15 - 15:00 Kurs MIS 04, Raum 4126
    11.11.2020 13:15 - 15:00 Kurs MIS 04, Raum 4126
    18.11.2020 13:15 - 15:00 Kurs MIS 04, Raum 4126
    25.11.2020 13:15 - 15:00 Kurs MIS 04, Raum 4126
    02.12.2020 13:15 - 15:00 Kurs MIS 04, Raum 4126
    09.12.2020 13:15 - 15:00 Kurs MIS 04, Raum 4126
    16.12.2020 13:15 - 15:00 Kurs MIS 04, Raum 4126
  • Leistungskontrolle

    Vortrag - Ausserhalb der Prüfungssession

    Bewertungsmodus Nach Note, Nach bestanden/nicht bestanden
    Beschreibung

    Evaluaziun sin basa d'in referat e sin basa da la participaziun a las discussiuns en il seminari.

  • Zuordnung
    Zählt für die folgenden Studienpläne:
    Englische Sprache und Literatur 120
    Version: SA15_BA_ang_V02
    Module Nine: Soft Skills

    Ergänzende Lehrveranstaltungen in phil.
    Version: ens_compl_lettres

    Erziehungswissenschaften 120
    Version: SA20_BA_bil_v01
    Variante B > BE1.7b-B Bereichsübergreifende Kompetenzen
    Variante A > BE1.8a-B Compétences transversales

    Erziehungswissenschaften 120
    Version: SA14_BA_fr_v02
    CTC / BS1.8-F

    Erziehungswissenschaften 120
    Version: SA20_BA_de_v01
    BE1.8-D Bereichsübergreifende Kompetenzen

    Français 120
    Version: SA16_BA_fr_V04
    Module 8 - CTC

    Germanistik 120
    Version: SA16_BA_dt_V02
    Soft Skills

    Germanistik 120
    Version: SA23_BA_de_v01
    Soft Skills

    Geschichte 120
    Version: SA16_BA_bi_v01
    CTC > Soft skills 12

    Geschichte 120
    Version: SA16_BA_bi_v02
    CTC > Soft skills 12

    Italienisch 120
    Version: SA15_BA_ital_V02
    M6 - Complementi
    Soft Skills

    Italienisch 120
    Version: SA15_BA_ita_V01
    M6 - Complementi
    Soft Skills

    Italienisch 120
    Version: SA22_BA_120_ital_v01
    M8P Softskills

    Kunstgeschichte 120
    Version: SA14_BA_120_bi_v03
    Grundpfeiler > Modul 05 / Soft skills

    Kunstgeschichte 120
    Version: SA14_BA_120_bi_v02
    Grundpfeiler > Modul 05 / Soft skills

    Kunstgeschichte 120
    Version: SA14_BA_120_bi_v01
    Grundpfeiler > Modul 05 / Soft skills

    Philosophie 120
    Version: SA17_BA_bi_v01
    Bereichsüberegreifende und erweiternde Kompetenzen / Softskills > Soft skills 12

    Philosophie 120
    Version: SA20_BA_bi_v01
    Bereichsüberegreifende und erweiternde Kompetenzen / Softskills > Soft skills 12

    Philosophie 120
    Version: SA17_BA_bi_v02
    Bereichsüberegreifende und erweiternde Kompetenzen / Softskills > Soft skills 12

    Philosophie 120
    Version: SH05_BA_bi_v01
    Soft skills > Soft skills 12

    Philosophische Fakultät [Vorl.]
    Version: Lettres_v01

    Psychologie 180
    Version: SA19_BA_fr_de_bil_v02
    Modul 11 > M11 Soft skills

    Pädagogik / Psychologie 120
    Version: SA14_BA_fr_v02
    CTC / BP1.8-F

    Pädagogik / Psychologie 120
    Version: SA20_BA_bil_v01
    BP1.7-B Bereichsübergreifende Kompetenzen / Compétences transversales

    Pädagogik / Psychologie 120
    Version: SA20_BA_de_v01
    BP1.7-D Bereichsübergreifende Kompetenzen

    Rätoromanisch 30
    Version: SA15_BA_rhéto_V01
    Modul A: Linguistica

    Rätoromanisch 30 [BA_SI]
    Version: SA15_BASI_rhéto_V01
    Didactica dal rom (BA_S1 30)
    Linguistica e litteratura I (BA_S1 30)
    Linguistica e litteratura II (BA_S1 30)

    Rätoromanisch 50
    Version: SA15_BA_rhéto_V01
    Modul tematic III: Varietads e plurilinguitad

    Rätoromanisch 60
    Version: SA15_BA_rhéto_V01
    Modul tematic III: Varietads e plurilinguitad

    Slavistik 120
    Version: SA15_BA_slav_V02
    Modul 9: Bereichsübergreifende und -erweiternde Kompetenzen

    Slavistik 120
    Version: SA15_BA_slav_V01
    Modul 9: Bereichsübergreifende und -erweiternde Kompetenzen