MAN03F: Recherche Marketing

  • Teaching

    Details

    Faculty Faculty of Management, Economics and Social Sciences
    Domain Business Administration
    Code UE-EGE.00277
    Languages French
    Type of lesson Lecture
    Level Bachelor
    Semester SP-2020

    Schedules and rooms

    Summary schedule Monday 10:15 - 12:00, Hebdomadaire, PER 21, Room G140
    Monday 13:15 - 15:00, Hebdomadaire, PER 21, Room G140
    Hours per week 4

    Teaching

    Responsibles
    Teachers
    Assistants
    Training objectives Ce cours traite l'ensemble des concepts de la communication marketing et les différents éléments de la planification et la mise en place de la stratégie de la communication.
    Softskills
    Yes
    Off field
    No
    BeNeFri
    Yes
    Mobility
    Yes
    UniPop
    No
    Auditor
    Yes

    Documents

    Bibliography Malaval, Philippe et Décaudin, Jean-Marc (2016), Pentacom: Communication marketing, b-to-c et b-to-b, corporate, digital et responsable, 4e édition, Pearson, Paris.
  • Dates and rooms
    Date Hour Type of lesson Place
    17.02.2020 10:15 - 12:00 Cours PER 21, Room G140
    17.02.2020 13:15 - 15:00 Cours PER 21, Room G140
    24.02.2020 10:15 - 12:00 Cours PER 21, Room G140
    24.02.2020 13:15 - 15:00 Cours PER 21, Room G140
    02.03.2020 10:15 - 12:00 Cours PER 21, Room G140
    02.03.2020 13:15 - 15:00 Cours PER 21, Room G140
    09.03.2020 10:15 - 12:00 Cours PER 21, Room G140
    09.03.2020 13:15 - 15:00 Cours PER 21, Room G140
    16.03.2020 10:15 - 12:00 Cours PER 21, Room G140
    16.03.2020 13:15 - 15:00 Cours PER 21, Room G140
    23.03.2020 10:15 - 12:00 Cours PER 21, Room G140
    23.03.2020 13:15 - 15:00 Cours PER 21, Room G140
    30.03.2020 10:15 - 12:00 Cours PER 21, Room G140
    30.03.2020 13:15 - 15:00 Cours PER 21, Room G140
    06.04.2020 10:15 - 12:00 Cours PER 21, Room G140
    06.04.2020 13:15 - 15:00 Cours PER 21, Room G140
    20.04.2020 10:15 - 12:00 Cours PER 21, Room G140
    20.04.2020 13:15 - 15:00 Cours PER 21, Room G140
    27.04.2020 10:15 - 12:00 Cours PER 21, Room G140
    27.04.2020 13:15 - 15:00 Cours PER 21, Room G140
    04.05.2020 10:15 - 12:00 Cours PER 21, Room G140
    04.05.2020 13:15 - 15:00 Cours PER 21, Room G140
    11.05.2020 10:15 - 12:00 Cours PER 21, Room G140
    11.05.2020 13:15 - 15:00 Cours PER 21, Room G140
    18.05.2020 10:15 - 12:00 Cours PER 21, Room G140
    18.05.2020 13:15 - 15:00 Cours PER 21, Room G140
    25.05.2020 10:15 - 12:00 Cours PER 21, Room G140
    25.05.2020 13:15 - 15:00 Cours PER 21, Room G140
  • Assessments methods

    Evaluation continue - SP-2020, Session d'été 2020

    Assessments methods By rating
    Descriptions of Exams

    Forme évaluation COVID-19: Evaluation continue

    Examen écrit - SP-2020, Session de rattrapage 2020

    Date 20.08.2020 17:00 - 18:30
    Assessments methods By rating
    Descriptions of Exams

    Durée d'examens: 90 Min.

  • Assignment
    Valid for the following curricula:
    Accounting and Finance [PRE-MA]
    Version: SA2016_special_MAAF_vo1
    Au moins 12 ECTS de > GES II: Communication marketing / BWL II: Marketingkommunikation

    BBusiness Communication - Management [COMP]
    Version: 2018/SA
    Management > Au moins 31.5 ECTS de > MAN03 Recherche Marketing / Marketingforschung
    Management > Au moins 31.5 ECTS de > GES II: Communication marketing / BWL II: Marketingkommunikation
    Communication et medias > Au moins 10.5 ECTS à choisir dans la liste > Cours de la faculté > Wahlkurse BA SES

    Business Communication - Economics [PRE-MA]
    Version: 2014
    Cours de la faculté > Wahlkurse BA SES

    Business Communication - Ethics and Economics [PRE-MA]
    Version: 2014
    Cours de la faculté > Wahlkurse BA SES

    Business Communication - Économie politique [COMP]
    Version: 2018/SA
    Cours de la faculté > Wahlkurse BA SES

    Communication and Media Research 120 ECTS [BA]
    Version: 2018/SA_V01
    2nd + 3rd year - 81 ECTS > Kurse / Seminare - 66 ECTS > Bachelor-Wahlveranstaltungen > Bachelor-Wahlveranstaltungen aus dem ganzen Angebot der Universität min. 9 ECTS

    Complementary learings in SES
    Version: ens_compl_ses
    BA course offering for Mobility Students

    Complément HES au Master of Arts en Management
    Version: 2019/SA_V01
    Obligatorische Kurse > MAN03 Recherche Marketing / Marketingforschung

    Complément au Master in International and European Business HES
    Version: 2019/SA-v01
    Obligatorische Kurse > MAN03 Recherche Marketing / Marketingforschung

    Complément au Master in International and European Business [MA]
    Version: 2018/SA_v01_F_D
    Au moins 31.5 ECTS de > GES II: Communication marketing / BWL II: Marketingkommunikation
    Au moins 31.5 ECTS de > MAN03 Recherche Marketing / Marketingforschung

    Complément au Master of Arts en Management
    Version: 2019/SA_v01
    Au moins ECTS de > MAN03 Recherche Marketing / Marketingforschung

    Complément au Master of Arts in Accounting and Finance
    Version: 2020/SA-v01 cours AAF
    Au moins 12 ECTS de > MAN03 Recherche Marketing / Marketingforschung

    Complément au Master of Arts in Accounting and Finance HES
    Version: 2019/SA_V01
    Obligatorische Kurse > MAN03 Recherche Marketing / Marketingforschung

    Economics 180 ECTS [BA]
    Version: 2018/SA_V01
    2nd year 60 ECTS > Mandatory courses - 54 ECTS > MAN03 Recherche Marketing / Marketingforschung

    Information Systems 180 ECTS [BA]
    Version: 2020/SA_V01
    3nd year 60 ECTS > 3rd year courses > Cours à choix min. 14 ECTS / Wahlkurse min. 14 ECTS > Cours à choix - Type B / Wahlkurse - Typus B > MAN03 Recherche Marketing / Marketingforschung

    International and European Business [PRE-MA]
    Version: 2018/SA_V01_F_D
    Au moins 31.5 ECTS de > GES II: Communication marketing / BWL II: Marketingkommunikation
    Au moins 31.5 ECTS de > MAN03 Recherche Marketing / Marketingforschung

    Management 180 ECTS [BA]
    Version: 2018/SA_V01
    2nd year 60 ECTS > Cours obligatoires / Pflichtkurse 48 ECTS > MAN03 Recherche Marketing / Marketingforschung

    Management 180 ECTS [BA]
    Version: 2019/SA-v01
    2nd year 60 ECTS > Cours obligatoires / Pflichtkurse 48 ECTS > MAN03 Recherche Marketing / Marketingforschung

    Management [PRE-MA]
    Version: 2019/SA-v01
    Au moins 31.5 ECTS de > MAN03 Recherche Marketing / Marketingforschung
    Au moins 31.5 ECTS de > GES II: Communication marketing / BWL II: Marketingkommunikation

    Management and Economics 120 ECTS [BA]
    Version: 2018/SA_v01
    2nd + 3rd year - 78 ECTS > Kurse > Wahlkurse > Wahlkurse in Betriebswirtschaftslehre > MAN03 Recherche Marketing / Marketingforschung

    Psychology 180
    Version: SA15_BA_fr_de_bil_v01
    Modules 11 et 12 > Modules à choix libre > Module à choix libre I > Module à choix libre I
    Modules 11 et 12 > Modules à choix libre > Module à choix libre I > Wahlmodul I

    Psychology 180
    Version: SA19_BA_fr_de_bil_v02
    Module 11 > M11 Soft skills

    Psychology 180
    Version: SA19_BA_fr_de_bil_v01
    Module 11 > M11 Soft skills

    Psychology 180
    Version: SA15_BA_fr_de_bil_v02
    Modules 11 et 12 > Modules à choix libre > Module à choix libre I > Module à choix libre I
    Modules 11 et 12 > Modules à choix libre > Module à choix libre I > Wahlmodul I

    Sciences économiques et sociales
    Version: 2018/SP_v01 ses_BeNeFri
    Course > BA course offering for BeNeFri Students

    [PRE-MA] Master of Arts in Business Communication - Management
    Version: Modele preMA Business Communication - Gestion d'entreprise-_selection_cours_choix
    Management > Au moins 31.5 ECTS de > MAN03 Recherche Marketing / Marketingforschung
    Communication et medias > Elective courses: at least 10.5 ECTS > Faculty course (3 or 4.5 ECTS) > Wahlkurse BA SES

    preMA ECO
    Version: 661 - Economie politique [PRE-MA]_modèle_personnalisé
    Electives from the SES Faculty > Wahlkurse BA SES

    30 ECTS credits Minor: Gestion d'entreprise
    Version: 2012
    Au moins 12 ECTS de > MAN03 Recherche Marketing / Marketingforschung
    Au moins 12 ECTS de > GES II: Communication marketing / BWL II: Marketingkommunikation

    30 ECTS minor: Economics
    Version: 2009
    Cours facultatifs à choisir: Cours bachelor (sans cours de langue) de la Faculté des sciences économiques et sociales > Wahlkurse BA SES

    60 ECTS credits Minor: Business Communication - Economics
    Version: 2014
    Cours facultatifs à choisir: Cours bachelor (sans cours de langue) de la Faculté des sciences économiques et sociales > Wahlkurse BA SES

    60 ECTS credits Minor: Business Administration
    Version: 2015
    Au moins 31.5 ECTS de > MAN03 Recherche Marketing / Marketingforschung
    Au moins 31.5 ECTS de > GES II: Communication marketing / BWL II: Marketingkommunikation

    60 ECTS credits Minor: Business Communication - Management
    Version: 2014
    Management > Au moins 12 ECTS de > GES II: Communication marketing / BWL II: Marketingkommunikation
    Management > Au moins 12 ECTS de > MAN03 Recherche Marketing / Marketingforschung

    60 ECTS credits Minor: Economie politique
    Version: 2009
    Cours facultatifs à choisir: Cours bachelor (sans cours de langue) de la Faculté des sciences économiques et sociales > Wahlkurse BA SES