Séminaire Storytelling dans les relations publiques

  • Teaching

    Details

    Faculty Faculty of Management, Economics and Social Sciences
    Domain Communication and Media Research
    Code UE-EKM.00518
    Languages French
    Type of lesson Seminar
    Level Bachelor
    Semester SA-2019

    Schedules and rooms

    Summary schedule Thursday 10:15 - 12:00, Hebdomadaire (Autumn semester)
    Hours per week 2

    Teaching

    Teachers
    • Cauhépé Florence
    Description - Explorer les mécanismes du storytelling et en comprendre les spécificités
    - Acquérir une méthodologie pour comprendre et construire la trame narrative de la communication d'entreprise
    - Comprendre comment utiliser le storytelling pour renforcer les relations publiques de l'entreprise
    Training objectives Introduire le storytelling ou la communicationn narrative dans les relations publiques de l'entreprise
    Condition of access Ce séminaire est ouvert aux étudiants des branches complémentaires du Bachelor « Business Communication » à 60 ECTS ou 30 ECTS
    Available seats 24
    Softskills No
    Off field No
    BeNeFri No
    Mobility Yes
    UniPop No

    Documents

    Bibliography -Storytelling, le guide Stéphane Dangel et Jean-Marc Blancherie, Editions du Désir 2009
    - Le storytelling en action, Odile Clodong et Georges Chétochine, Edition d'Organisation, Eyrolles, 2010
  • Dates and rooms
    Date Hour Type of lesson Place
    19.09.2019 10:15 - 12:00 Cours PER 21, Room F207
    26.09.2019 10:15 - 12:00 Cours PER 21, Room F207
    03.10.2019 10:15 - 12:00 Cours PER 21, Room F207
    10.10.2019 10:15 - 12:00 Cours PER 21, Room F207
    17.10.2019 10:15 - 12:00 Cours PER 21, Room F207
    24.10.2019 10:15 - 12:00 Cours PER 21, Room F207
    31.10.2019 10:15 - 12:00 Cours PER 21, Room F207
    07.11.2019 10:15 - 12:00 Cours PER 21, Room F207
    14.11.2019 10:15 - 12:00 Cours PER 21, Room F207
    21.11.2019 10:15 - 12:00 Cours PER 21, Room F207
    28.11.2019 10:15 - 12:00 Cours PER 21, Room F207
    05.12.2019 10:15 - 12:00 Cours PER 21, Room F207
    12.12.2019 10:15 - 12:00 Cours PER 21, Room F207
    19.12.2019 10:15 - 12:00 Cours PER 21, Room F207
  • Assessments methods

    Evaluation continue - SA-2019, Session d'hiver 2020

    Assessments methods By rating
    Descriptions of Exams

    Le mode d’examen est un travail écrit avec présentation orale.

    Ce séminaire peut être suivi d’un travail de séminaire individuel qui peut être réalisé après le séminaire et qui vaut 4.5 ECTS

    Pas d'examen de rattrapage

  • Assignment
    Valid for the following curricula:
    Ba - Communication Studies - 90 ECTS
    Version: 2023/SA_V01
    2nd and 3rd year - 54 ECTS > Course - 39ECTS > Elective courses - 15 ECTS > Elective courses from DCM > Ba - Elective courses DCM

    Ba - Communication and Media Research - 120 ECTS
    Version: 2021/SA_V04
    2nd + 3rd year - 78 ECTS > Course ans Seminars - 63 ECTS > Bachelor elective courses - min. 12 ECTS

    BcBa - Kommunikationswissenschaft und Medienforschung - 60 ECTS
    Version: 2021/SA_V02
    Wahlvorlesungen - mind. 18 ECTS > Weitere Wahlvorlesungen aus dem Angebot DCM für das Nebenfach KM 60 ECTS

    Complementary learnings in SES or mobility students
    Version: ens_compl_ses
    Bachelor course offering for Mobility Students

    MiBa - Business Communication : Economics - 60 ECTS
    Version: 2022/SA_V01
    Communication and media - 30 ECTS > Elective courses - 9 ECTS > Ba - Elective courses DCM

    MiBa - Business Communication : Management - 60 ECTS
    Version: 2022/SA_V01
    Communication and media - 30 ECTS > Elective courses - 30 ECTS > Ba - Elective courses DCM

    MiBa - Communication et médias - 30 ECTS
    Version: 2022/SA_V01
    Elective courses - 9 ECTS > Ba - Elective courses DCM

    MiBa -Mass Media and Communication Research - 30 ECTS
    Version: 2021/SA_V01
    4 elective lectures - 12 ECTS > Further elective lectures from the DCM offer for the minor subject KM 30 ECTS

    NfBa - Business Communication : Business Informatics - 60 ECTS
    Version: 2022/SA_V01
    Communication and media - 30 ECTS > Elective courses - 9 ECTS > Ba - Elective courses DCM