Tutoring für Lernende
-
Teaching
Details
Faculty Faculty of Humanities Domain Multilingualism and Foreign Language Didactics Code UE-L09.00196 Languages German Type of lesson Cours bloc
Level Master Semester SP-2021 Schedules and rooms
Summary schedule Monday , Cours bloc (Spring semester)
Teaching
Documents
Bibliography Bitte kaufen Sie sich folgende Bücher für Ihre Handbibliothek:
Bimmel, Peter / Kast, Bernd / Neuner, Gerd (2011): Deutschunterricht planen NEU. München: Goethe-Institut/Langenscheidt.
Ende, Karin / Grotjan, Rüdiger / Kleppin, Karin / Mohr, Imke (2013): Curriculare Vorgaben und Unterrichtsplanung. DLL, Band 6. Langenscheidt.
Kaufmann, Susan et al. (2008): Fortbildung für Kursleitende Deutsch als Zweitsprache. Band 3: Unterrichtsplanung und -durchführung. Ismaning: Hueber.
Weitere Empfehlungen:
Aus der Reihe Deutsch Lehren und Lernen des Klett Verlags die Bände 1, 2, 4, 5 und 6 (https://www.goethe.de/de/spr/unt/for/dll/mat.html)
-
Dates and rooms
Date Hour Type of lesson Place 22.02.2021 08:15 - 10:00 Cours MIS 10, Room 2.01 01.03.2021 08:15 - 10:00 Cours MIS 10, Room 2.01 08.03.2021 08:15 - 10:00 Cours MIS 10, Room 2.01 15.03.2021 08:15 - 10:00 Cours MIS 10, Room 2.01 12.04.2021 08:15 - 10:00 Cours MIS 10, Room 2.01 10.05.2021 08:15 - 10:00 Cours MIS 10, Room 2.01 31.05.2021 08:15 - 10:00 Cours MIS 10, Room 2.01 -
Assessments methods
Rapport - SP-2021, Session d'été 2021
Assessments methods By success/failure Rapport - SP-2021, Autumn Session 2021
Assessments methods By success/failure Rapport - SA-2021, Session d'hiver 2022
Assessments methods By success/failure Rapport - SP-2022, Session d'été 2022
Assessments methods By success/failure -
Assignment
Valid for the following curricula: German as a Foreign Language / German as a Second Language 30 [MA]
Version: SA14_MA_PS_P2_de_V01
Programme secondaire > Aufbau (Nebenprogramm)Programme de spécialisation (et Didactique des langues étrangères) > Aufbaumodul DaF/DaZ (Spezialisierungsprogramm)
German as a Foreign Language / German as a Second Language 90 [MA]
Version: SA14_MA_PA_de_V01
Forschung und Praxis