Seminari da linguistica: Ils dialects rumantschs

  • Enseignement

    Détails

    Faculté Faculté des lettres et des sciences humaines
    Domaine Plurilinguisme et didactique des langues étrangères
    Code UE-L09.00471
    Langues Rhéto-roman
    Type d'enseignement Séminaire
    Cursus Bachelor
    Semestre(s) SA-2021

    Horaires et salles

    Horaire résumé Mercredi 15:15 - 17:00, Hebdomadaire (Semestre d'automne)

    Enseignement

    Enseignants
    • Grünert Matthias
    Description

    Blera variaziun tranter la Val Tujetsch e la Val Müstair


    Il seminari tracta ils dialects rumantschs d’ina vart sco resultats da svilups istorics (perspectiva diacrona), da l’autra vart areguard las caracteristicas che als distinguan mintgamai dals dialects vischins (perspectiva sincrona). L’interess diacron dominescha en la litteratura speziala ch’è sa sviluppada dapi ch’il dialectolog talian G.I. Ascoli ha postulà il tip linguistic «ladin» («retorumantsch» tenor Th. Gartner) en opposiziun als dialects talians da l’Italia dal nord e da la Svizra taliana.

    Las participantas ed ils participants dal seminari sa famigliariseschan cun questa litteratura e descrivan dialects tschernids, cumplettond la perspectiva diacrona, dominanta en la litteratura, cun quella sincrona a basa dad observaziuns empiricas. Ulteriurs temas èn las descripziuns dal spazi dialectal rumantsch da H. Schmid ed il studi da svilups pli novs en varietads localas u regiunalas. Sper las registraziuns dals dialects tradiziunals vegnan consideradas registraziuns da tun actualas da las medias rumantschas.

    Il seminari è lià tematicamain a la lecziun “Rätoromanische Sprachgeschichte”. El approfundescha aspects che vegnan preschentads en quella, po dentant vegnir frequentà era independentamain.

    Objectifs de formation

    Las participantas ed ils participants...

    – enconuschan il svilup da la dialectologia dal rumantsch dapi las publicaziuns da G.I. Ascoli,

    – èn sa famigliarisad(a)s cun ils manuals dal champ da la dialectologia e san applitgar questas ovras en l’analisa linguistica da documents dialectals,

    – san descriver varietads rumantschas sin differents nivels linguistics (fonetica, morfosintaxa, lexicon), distinguind la perspectiva diacrona e quella sincrona.

    Softskills Oui
    Hors domaine Oui
    BeNeFri Oui
    Mobilité Oui
    UniPop Non
    Auditeur Oui

    Documents

    Bibliographie

    Ebneter, Theodor 1989: «Bündnerromanisch: Areallinguistik», en: G. Holtus et al. (ed.), Lexikon der romanistischen Linguistik (LRL), vol. 3: Die einzelnen romanischen Sprachen von der Renaissance bis zur Gegenwart, Tübingen: Niemeyer, 871-885

    Schmid, Heinrich 1976: «Zur Gliederung des Bündnerromanischen», Annalas da la Societad Retorumantscha 89:7-62

    Valär Rico 2013: Filistuccas e fafanoias da temp vegl/Flausen und Fabeleien aus alter Zeit. Registraziuns dialectalas rumantschas/Rätoromanische Mundartaufnahmen. Andrea Schorta 1926, Chur/Zürich: Institut dal Dicziunari Rumantsch Grischun/Phonogrammarchiv der Universität Zürich

  • Dates et salles
    Date Heure Type d'enseignement Lieu
    22.09.2021 15:15 - 17:00 Cours MIS 03, salle 3027
    29.09.2021 15:15 - 17:00 Cours MIS 03, salle 3027
    06.10.2021 15:15 - 17:00 Cours MIS 03, salle 3027
    13.10.2021 15:15 - 17:00 Cours MIS 03, salle 3027
    20.10.2021 15:15 - 17:00 Cours MIS 03, salle 3027
    27.10.2021 15:15 - 17:00 Cours MIS 03, salle 3027
    03.11.2021 15:15 - 17:00 Cours MIS 03, salle 3027
    10.11.2021 15:15 - 17:00 Cours MIS 03, salle 3027
    01.12.2021 15:15 - 17:00 Cours MIS 03, salle 3027
    15.12.2021 15:15 - 17:00 Cours MIS 03, salle 3027
    22.12.2021 15:15 - 17:00 Cours MIS 03, salle 3027
  • Modalités d'évaluation

    Examen - SA-2021, Session d'hiver 2022

    Mode d'évaluation Par note, Par réussi/échec
    Description

    Evaluaziun sin basa d'in referat e sin basa da la participaziun a las discussiuns en il seminari.

    Examen - SP-2022, Session d'été 2022

    Mode d'évaluation Par note, Par réussi/échec
    Description

    Evaluaziun sin basa d'in referat e sin basa da la participaziun a las discussiuns en il seminari.

    Examen - SP-2022, Session d'automne 2022

    Mode d'évaluation Par note, Par réussi/échec
    Description

    Evaluaziun sin basa d'in referat e sin basa da la participaziun a las discussiuns en il seminari.

    Examen - SA-2022, Session d'hiver 2023

    Mode d'évaluation Par note, Par réussi/échec
    Description

    Evaluaziun sin basa d'in referat e sin basa da la participaziun a las discussiuns en il seminari.

  • Affiliation
    Valable pour les plans d'études suivants:
    Enseignement complémentaire en Lettres
    Version: ens_compl_lettres

    Espagnol 120
    Version: SA16_BA_esp_V02
    M7 - Competencias transversales (CTC)

    Français 120
    Version: SA16_BA_fr_V04
    Module 8 - CTC

    Germanistik 120
    Version: SA16_BA_dt_V02
    Soft Skills

    Histoire 120
    Version: SA16_BA_bi_v01
    CTC > Soft skills 12

    Histoire 120
    Version: SA16_BA_bi_v02
    CTC > Soft skills 12

    Histoire contemporaine 120
    Version: SA16_BA_bi-v02
    CTC > Soft skills 12

    Histoire contemporaine 120
    Version: SA16_BA_de_v02
    CTC > Soft skills 12

    Histoire contemporaine 120
    Version: SA16_BA_fr_v02
    CTC > Soft skills 12

    Histoire contemporaine 120
    Version: SA16_BA_de_v01
    CTC > Soft skills 12

    Histoire de l'art 120
    Version: SA14_BA_120_bi_v03
    Tronc commun > Module 05 / Soft skills

    Histoire de l'art 120
    Version: SA14_BA_120_bi_v02
    Tronc commun > Module 05 / Soft skills

    Histoire de l'art 120
    Version: SA14_BA_120_bi_v01
    Tronc commun > Module 05 / Soft skills

    Histoire de la modernité 120
    Version: SA16_BA_bi_v02
    CTC > Soft skills 12

    Histoire de la modernité 120
    Version: SA16_BA_fr_v02
    CTC > Soft skills 12

    Histoire de la modernité 120
    Version: SA16_BA_bi_v01
    CTC > Soft skills 12

    Histoire de la modernité 120
    Version: SA16_BA_de_v02
    CTC > Soft skills 12

    Italien 120
    Version: SA15_BA_ital_V02
    M6 - Complementi
    Soft Skills

    Italien 120
    Version: SA15_BA_ita_V01
    M6 - Complementi
    Soft Skills

    Langue et littérature anglaises 120
    Version: SA15_BA_ang_V02
    Module Nine: Soft Skills

    Lettres [Cours]
    Version: Lettres_v01

    Philosophie 120
    Version: SA17_BA_bi_v02
    CTC / Softskills > Soft skills 12

    Philosophie 120
    Version: SH05_BA_bi_v01
    Soft skills > Soft skills 12

    Philosophie 120
    Version: SA20_BA_bi_v01
    CTC / Softskills > Soft skills 12

    Philosophie 120
    Version: SA17_BA_bi_v01
    CTC / Softskills > Soft skills 12

    Psychologie 180
    Version: SA19_BA_fr_de_bil_v02
    Module 11 > M11 Soft skills

    Pédagogie / Psychologie 120
    Version: SA14_BA_fr_v02
    CTC / BP1.8-F

    Pédagogie / Psychologie 120
    Version: SA20_BA_de_v01
    BP1.7-D Bereichsübergreifende Kompetenzen

    Pédagogie / Psychologie 120
    Version: SA20_BA_bil_v01
    BP1.7-B Bereichsübergreifende Kompetenzen / Compétences transversales

    Rhéto-roman 30
    Version: SA15_BA_rhéto_V01
    Modul A: Linguistica

    Rhéto-roman 30 [BA_SI]
    Version: SA15_BASI_rhéto_V01
    Linguistica e litteratura II (BA_S1 30)
    Didactica dal rom (BA_S1 30)
    Linguistica e litteratura I (BA_S1 30)

    Rhéto-roman 50
    Version: SA15_BA_rhéto_V01
    Modul tematic I: Istorgia e spazi (BA_S1)

    Rhéto-roman 60
    Version: SA15_BA_rhéto_V01
    Modul tematic I: Istorgia e spazi (BA)

    Sciences de l'éducation 120
    Version: SA20_BA_de_v01
    BE1.8-D Bereichsübergreifende Kompetenzen

    Sciences de l'éducation 120
    Version: SA20_BA_bil_v01
    Variante A > BE1.8a-B Compétences transversales
    Variante B > BE1.7b-B Bereichsübergreifende Kompetenzen

    Sciences de l'éducation 120
    Version: SA14_BA_fr_v02
    CTC / BS1.8-F

    Slavistique 120
    Version: SA15_BA_slav_V01
    Module 9: Compétences transversales et complémentaires

    Slavistique 120
    Version: SA15_BA_slav_V02
    Module 9: Compétences transversales et complémentaires