Seminari da linguistica: Il rumantsch en il contact cun il tudestg

  • Enseignement

    Détails

    Faculté Faculté des lettres et des sciences humaines
    Domaine Plurilinguisme et didactique des langues étrangères
    Code L028.1706
    Langues Rhéto-roman
    Type d'enseignement Séminaire
    Cursus Bachelor
    Semestre(s) SP-2020

    Enseignement

    Enseignants
    Description

    Materia romana e spirt tudestg?

    La caracterisaziun pregnanta e provocativa dal dialectolog talian G.I. Ascoli (1829-1907), “materia romana e spirito tedesco”, dueva caracterisar il rumantsch dal Grischun che n’ha betg mo emprestà blers pleds dal tudestg, mabain è er vegnì influenzà dal tudestg en las significaziuns dals pleds d’origin latin, en las cumbinaziuns da pleds, en la furmaziun da pleds novs, en las funcziuns da furmas grammaticalas sco er en la structura sintactica.

    En il diever actual da la lingua pudain nus observar, sper ils fastizs dal contact linguistic dal passà, fenomens spontans dal contact linguistic: emprests spontans da singuls pleds, imitaziuns spontanas da cumbinaziuns tudestgas sco era la midada tranter las duas linguas a l’intern d’in pled u per segments pli lungs (code-switching).

    A l’entschatta dal seminari vegn dada in’introducziun en las noziuns da la linguistica da contact che ans permettan da descriver la paletta vasta da fenomens che nus pudain observar en la lingua actuala, tant orala sco scritta. Suenter ans occupain nus da las documentaziuns e descripziuns dal contact linguistic pli nov en rumantsch. In’ulteriura etappa furman atgnas analisas dals fenomens dal contact linguistic en texts ed en registraziuns da tun.

    Objectifs de formation

    Las participantas ed ils participants...

    – enconuschan las noziuns da la linguistica da contact e las discussiuns principalas en la litteratura,

    – san identifitgar ils fenomens dal contact linguistic en texts primars,

    – san, co che differents fenomens èn repartgids en sorts da texts e tge funcziuns ch’els adempleschan là.

    Softskills
    Oui
    Hors domaine
    Oui
    BeNeFri
    Oui
    Mobilité
    Non
    UniPop
    Oui
    Auditeur
    Oui

    Documents

    Bibliographie

    Liver, Ricarda 2009: «Deutsche Einflüsse im Bündnerromanischen», en: Michael Elmentaler (ed.), Deutsch und seine Nachbarn, Frankfurt a.M.: Lang, 133-148

    Riehl, Claudia Maria 2014: Sprachkontaktforschung. Eine Einführung, 3. überarbeitete Auflage, Tübingen: Narr

    Solèr, Clau 1991: Romanisch im Schams, Zürich (Romanisch und Deutsch am Hinterrhein/GR 5)

    Weinreich, Uriel 2011: «The linguistic effects of bilingualism in Central Grisons», en: Uriel Weinreich, Languages in Contact. French, German and Romansh in twentieth-century Switzerland. With an introduction and notes by Ronald I. Kim and William Labov, Amsterdam/Philadelphia: Benjamins, 301-323

  • Modalités d'évaluation

    Examen - SP-2020, Session d'été 2020

    Mode d'évaluation Par note, Par réussi/échec
    Description

    Evaluaziun sin basa d'in referat e sin basa da la participaziun a las discussiuns en il seminari.

    Examen - SP-2020, Session d'automne 2020

    Mode d'évaluation Par note, Par réussi/échec
    Description

    Evaluaziun sin basa d'in referat e sin basa da la participaziun a las discussiuns en il seminari.

    Examen - SA-2020, Session d'hiver 2021

    Mode d'évaluation Par note, Par réussi/échec
    Description

    Evaluaziun sin basa d'in referat e sin basa da la participaziun a las discussiuns en il seminari.

    Examen - SP-2021, Session d'été 2021

    Mode d'évaluation Par note, Par réussi/échec
    Description

    Evaluaziun sin basa d'in referat e sin basa da la participaziun a las discussiuns en il seminari.

  • Affiliation
    Valable pour les plans d'études suivants:
    Ens. compl. en Lettres
    Version: ens_compl_lettres

    Germanistik 120
    Version: SA16_BA_dt_V02
    Soft Skills

    Histoire de l'art 120
    Version: SA14_BA_120_bi_v02
    Tronc commun > Module 05 / Soft skills

    Histoire de l'art 120
    Version: SA14_BA_120_bi_v01
    Tronc commun > Module 05 / Soft skills

    Histoire de l'art 120
    Version: SA14_BA_120_bi_v03
    Tronc commun > Module 05 / Soft skills

    Italien 120
    Version: SA15_BA_ita_V01
    Soft Skills
    M6 - Complementi

    Langue et littérature anglaises 120
    Version: SA15_BA_ang_V02
    Module Nine: Soft Skills

    Lettres [Cours]
    Version: Lettres_v01

    Psychologie 180
    Version: SA15_BA_fr_de_bil_v02
    Modules 11 et 12 > Modules à choix libre > Module à choix libre I > Module à choix libre I
    Modules 11 et 12 > Modules à choix libre > Module à choix libre I > Wahlmodul I

    Psychologie 180
    Version: SA15_BA_fr_de_bil_v01
    Modules 11 et 12 > Modules à choix libre > Module à choix libre I > Wahlmodul I
    Modules 11 et 12 > Modules à choix libre > Module à choix libre I > Module à choix libre I

    Psychologie 180
    Version: SA19_BA_fr_de_bil_v01
    Module 11 > M11 Soft skills

    Pédagogie / Psychologie 120
    Version: SA14_BA_fr_v02
    CTC / BP1.8-F

    Rhéto-roman 30
    Version: SA15_BA_rhéto_V01
    Modul A: Linguistica

    Rhéto-roman 30 [BA_SI]
    Version: SA15_BASI_rhéto_V01
    Didactica dal rom (BA_S1 30)
    Linguistica e litteratura I (BA_S1 30)
    Linguistica e litteratura II (BA_S1 30)

    Rhéto-roman 50
    Version: SA15_BA_rhéto_V01
    Modul tematic II: Structuras e contacts

    Rhéto-roman 60
    Version: SA15_BA_rhéto_V01
    Modul tematic II: Structuras e contacts

    Sciences de l'éducation 120
    Version: SA14_BA_fr_v02
    CTC / BS1.8-F

    Slavistique 120
    Version: SA15_BA_slav_V02
    Module 9: Compétences transversales et complémentaires

    Slavistique 120
    Version: SA15_BA_slav_V01
    Module 9: Compétences transversales et complémentaires