Lecture Business Communication and Strategic Communication Management

  • Enseignement

    Détails

    Faculté Faculté des sciences économiques et sociales et du management
    Domaine Sciences de la Communication et des Médias
    Code UE-EKM.00715
    Langues Anglais
    Type d'enseignement Cours
    Cursus Master
    Semestre(s) SP-2021

    Horaires et salles

    Horaire résumé Mercredi 10:15 - 12:00, Hebdomadaire
    Heures par semaine 2

    Enseignement

    Responsables
    Enseignants
    Assistants
    Description

    Corporations are under constant public surveillance by their stakeholders. As the power of stakehold-ers increases through social media, business communication is challenged more than ever to estab-lish a favorable image and reputation. Moreover, online media provide business communication with new opportunities to initiate dialogue with stakeholders, to manage public issues and to establish brands in the global environment. The lecture covers various areas of business communication like issues management, crisis communication, social media and campaign communication. Methods used in communication controlling and evaluation are introduced. Guest lecturers from international corporations will give profound practical insights. Additionally, selected topic will be illustrated by case studies enabling students to compose and evaluate communication strategies and practices.

     

    Moodle Link

    Objectifs de formation This lecture gives students a comprehensive overview of business communication, its objectives, strategies and practices in the digital age. Considering basic theories on business strategy, corporate identity, public relations (PR) and reputation management, students will improve their abilities to analyze, organize, and critically think about corporate communication and strategic communication management in research and in practice. Also, the discussion of recent challenges in business ethics, corporate responsibility and international PR provides students with up-to-date expertise in the field.
    Places disponibles 45
    Softskills
    Non
    Hors domaine
    Non
    BeNeFri
    Non
    Mobilité
    Oui
    UniPop
    Non
  • Dates et salles
    Date Heure Type d'enseignement Lieu
    24.02.2021 10:15 - 12:00 Cours PER 21, salle D230
    03.03.2021 10:15 - 12:00 Cours PER 21, salle D230
    10.03.2021 10:15 - 12:00 Cours PER 21, salle D230
    17.03.2021 10:15 - 12:00 Cours PER 21, salle D230
    24.03.2021 10:15 - 12:00 Cours PER 21, salle D230
    31.03.2021 10:15 - 12:00 Cours PER 21, salle D230
    14.04.2021 10:15 - 12:00 Cours PER 21, salle D230
    21.04.2021 10:15 - 12:00 Cours PER 21, salle D230
    28.04.2021 10:15 - 12:00 Cours PER 21, salle D230
    05.05.2021 10:15 - 12:00 Cours PER 21, salle D230
    12.05.2021 10:15 - 12:00 Cours PER 21, salle D230
    19.05.2021 10:15 - 12:00 Cours PER 21, salle A303
    26.05.2021 10:15 - 12:00 Cours PER 21, salle D230
    02.06.2021 10:15 - 12:00 Cours PER 21, salle D230
  • Modalités d'évaluation

    Evaluation continue - SP-2021, Session d'été 2021

    Mode d'évaluation Par note

    Examen oral - SP-2021, Session de rattrapage 2021

    Date 26.08.2021 08:00 - 12:00
    Mode d'évaluation Par note
    Description

    Examination time: 15 Min.

    Nur Nachholprüfung

  • Affiliation
    Valable pour les plans d'études suivants:
    BcMa - Communication et Société - 30 ECTS
    Version: 2021/SA_V01
    Pflichtkurse 15ECTS > Wahlpflichtkurse

    BcMa - Gestion d'entreprise - 30 ECTS
    Version: 2020/SA_V01
    Cours facultatifs à choisir: Cours master de la Faculté des sciences économiques et sociales > Cours à choix SES de niveau Master

    BcMa - Kommunikationswissenschaft und Medienforschung - 30 ECTS
    Version: 2015/SA_V01
    Kurse > Vorlesung "Organisationskommunikation" (FS) oder "Business Communication" (FS) oder "Communication, Organisation et E-Business"

    Enseignement complémentaire en SES
    Version: ens_compl_ses
    Offre de cours MA pour étudiants en mobilité

    Ma - Accounting and Finance - 90 ECTS
    Version: 2021/SA_V01
    Cours - 72 ECTS > Cours à option dans tous les cours de Master de l'université: minimum 0 / maximum 1 cours si 72 ECTS non atteints dans les modules du MA > Cours à choix SES de niveau Master

    Ma - Business Communication : Economie politique - 90 ECTS
    Version: 2021/SA_V01
    Cours > Communication > Cours et séminaires au choix: Au choix deux des enseignements suivants à 3 ECTS > Cours et séminaires au choix

    Ma - Business Communication : Gestion d'entreprise - 90 ECTS
    Version: 2021/SA_V01
    Cours - 60 ECTS > Communication > Deux Cours et séminaires au choix 6 ECTS > Cours et séminaires au choix

    Ma - Business Communication : Informatique de gestion - 90 ECTS
    Version: 2020/SA_V01
    Cours - 60 ECTS > Communication > Deux Cours et séminaires au choix 6 ECTS > Cours et séminaires au choix

    Ma - Business Communication : Éthique et économie politique - 90 ECTS
    Version: 2017/SP_V01_ETHIQUE
    Cours - 60 ECTS > Communication > Cours et séminaires au choix: Au choix deux des enseignements suivants à 3 ECTS > Cours et séminaires au choix

    Ma - Communication et Société - 90 ECTS
    Version: 2021/SA_V02
    Cours à choix > Schwerpunkten > Organizational Communication > Schwerpunkt 3 - Vorlesung
    Cours à choix > Schwerpunkten > Inter- & Transdisciplinary Perspectives > Cours à choix SES de niveau Master
    1107 - Optionwahl > Schwerpunkt Organizational Communication > Cours > Schwerpunkt 3 - Vorlesung

    Ma - Economie politique - 90 ECTS
    Version: 2021/SA_V02
    Cours à choix > Cours de la faculté SES - max. 15 ECTS > Cours à choix SES de niveau Master

    Ma - Economie politique - 90 ECTS
    Version: 2017/SA_v01
    Cours - 63 ECTS > Au maximum 15 ECTS peuvent également être choisis dans tous les modules, ou dans tous les cours de Master de la Faculté. > Cours à choix SES de niveau Master

    Ma - European Business - 90 ECTS
    Version: 2017/SA_v01
    Courses - 63 ECTS > Additional courses: Any Master courses of the Faculty of Economics and Social Sciences, as well as maximum 9 ECTS from all Master programmes of the University. > Cours à choix SES de niveau Master

    Ma - Gestion d'entreprise - 90 ECTS
    Version: 2017/SA_v01
    Cours: min. 63 ECTS > Cours facultatifs: max. 18 ECTS > Cours à choix SES de niveau Master

    Ma - International and European Business - 90 ECTS
    Version: 2021/SA_V01
    Courses > Additional courses: Any Master courses of the Faculty of Economics and Social Sciences, as well as maximum 9 ECTS from all Master programmes of the University. > Cours à choix SES de niveau Master

    Ma - Management - 90 ECTS
    Version: 2021/SA_V01
    Cours: min. 72 ECTS > Cours à option: max. 18 ECTS > Cours à choix SES de niveau Master

    Ma - Marketing - 90 ECTS
    Version: 2021/SA_V02
    Cours > Cours à choix Master de toute l'université > Cours à choix SES de niveau Master
    Cours > Groupe d'élément de validation du Module COM > COM : Communication

    Ma - Sciences de la communication et des médias - 90 ECTS
    Version: 2015/SA_V01
    Cours - 60 ECTS > Inter- and Transdisciplinary Perspectives > Cours à choix SES de niveau Master
    Cours - 60 ECTS > Modul B «Journalism and Organizational Communication»