Mobilisation digitale et persuasion
-
Teaching
Details
Faculty Faculty of Management, Economics and Social Sciences Domain Communication and Media Research Code UE-EKM.01066 Languages French Type of lesson Lecture
Level Master Semester SA-2020 Schedules and rooms
Summary schedule Wednesday 10:15 - 12:00, Hebdomadaire (Autumn semester)
Hours per week 2 Teaching
Responsibles - Feddersen Alexandra
Teachers - Feddersen Alexandra
Description Un des principaux objectifs de la communication est de persuader son vis-à-vis d’un message. Ce cours porte sur le rôle persuasif de la communication. Il adresse tout d’abord les principales théories abordant les mécanismes de persuasion et se penche sur les effets des caractéristiques de la source du message, des attributs du récepteur, ainsi que de différents types de messages sur les attitudes des individus. Dans un deuxième temps, le cours se penche sur la relation complexe entre attitudes et comportement en abordant notamment le rôle de la mobilisation (digitale).
Plus d’informations: https://moodle.unifr.ch/course/view.php?id=243062 (accès sans code)
Training objectives A la fin de ce cours, les étudiant-e-s
- connaîtront les principales approches théoriques abordant le rôle persuasif de la communication
- sauront discuter de ces approches de manière critique
- seront en mesure d’appliquer ces approches à de nouveaux questionnements
Available seats 20 Softskills No Off field No BeNeFri Yes Mobility Yes UniPop No -
Dates and rooms
Date Hour Type of lesson Place 16.09.2020 10:15 - 12:00 Cours PER 21, Room E130 23.09.2020 10:15 - 12:00 Cours PER 21, Room E130 30.09.2020 10:15 - 12:00 Cours PER 21, Room E130 07.10.2020 10:15 - 12:00 Cours PER 21, Room E130 14.10.2020 10:15 - 12:00 Cours PER 21, Room E130 21.10.2020 10:15 - 12:00 Cours PER 21, Room E130 28.10.2020 10:15 - 12:00 Cours PER 21, Room E130 04.11.2020 10:15 - 12:00 Cours PER 21, Room E130 11.11.2020 10:15 - 12:00 Cours PER 21, Room E130 18.11.2020 10:15 - 12:00 Cours PER 21, Room E130 25.11.2020 10:15 - 12:00 Cours PER 21, Room E130 02.12.2020 10:15 - 12:00 Cours PER 21, Room E130 09.12.2020 10:15 - 12:00 Cours PER 21, Room E130 16.12.2020 10:15 - 12:00 Cours PER 21, Room E130 -
Assessments methods
Written exam
Assessments methods By rating Descriptions of Exams Exam duration: 90 minutes
Re-take exam only
Final grade average: 30% exercise, 70% re-take exam
Evaluation continue - SA-2020, Session d'hiver 2021
Assessments methods By rating Descriptions of Exams Students will be graded based on an exercise of their choice (30% of the final grade) and a take-home exam (70% of the final grade).
Students who do not reach a minimum attendance of 70% of sessions will be asked to do an additional graded exercise.
-
Assignment
Valid for the following curricula: BeNeFri - Sciences économiques et sociales
Version: 2018/SP_V01_SES_BeNeFri
Course > Master course offering for BeNeFri Students > Mobilisation digitale et persuasion / Digital mobilization and persuasion
Complementary learnings in SES or mobility students
Version: ens_compl_ses
Mster course offering for Mobility Students > Mobilisation digitale et persuasion / Digital mobilization and persuasion
Doc - Business Informatics
Version: 20210713
Elective courses > Wahlkurse UNIFR > Mobilisation digitale et persuasion / Digital mobilization and persuasion
Doc - Economics
Version: 2002/SA_V01
Cours a choix > Wahlkurse UNIFR > Mobilisation digitale et persuasion / Digital mobilization and persuasion
Doc - Economie quantitative
Version: 2002/SA_V01
Cours a choix > Wahlkurse UNIFR > Mobilisation digitale et persuasion / Digital mobilization and persuasion
Doc - Management
Version: 2002/SA_V01
Cours a choix > Wahlkurse UNIFR > Mobilisation digitale et persuasion / Digital mobilization and persuasion
Doc - Management in Nonprofit-Organisation
Version: 2002/SA_V01_60ECTS Théoriques
Elective courses > Wahlkurse UNIFR > Mobilisation digitale et persuasion / Digital mobilization and persuasion
Doc - Sciences sociales
Version: 2002/SA_V01
Cours a choix > Wahlkurse UNIFR > Mobilisation digitale et persuasion / Digital mobilization and persuasion
Doc - Sciences économiques et sociales
Version: 2002/SA_V01
Cours a choix > Wahlkurse UNIFR > Mobilisation digitale et persuasion / Digital mobilization and persuasion
Ma - Accounting and Finance - 120 ECTS
Version: 2024/SP_V01_DD_Caen
UniFr courses > Elective courses - Max 18 ECTS > SES Master level courses > Mobilisation digitale et persuasion / Digital mobilization and persuasion
Ma - Accounting and Finance - 90 ECTS
Version: 2021/SA_V01 Dès SA-2024
Course - 72 ECTS > Minimum 0 / maximum 1 optional master course offered at the University of Fribourg, if 72 ECTS not yet reached in the above modules > SES Master level courses > Mobilisation digitale et persuasion / Digital mobilization and persuasion
Ma - Business Communication - Management - 90 ECTS
Version: 2022/SA_V02
Courses - 60 ECTS > Communication > Mandatory courses - 15 ECTS > Mobilisation digitale et persuasion / Digital mobilization and persuasion
Ma - Business Communication : Business Informatics - 90 ECTS
Version: 2020/SA_V02
Courses - 60 ECTS > Communication > Mandatory courses - 15 ECTS > Mobilisation digitale et persuasion / Digital mobilization and persuasion
Ma - Business Communication : Economics - 90 ECTS
Version: 2021/SA_V02
Courses > Communication > Mandatory courses - 15 ECTS > Mobilisation digitale et persuasion / Digital mobilization and persuasion
Ma - Business Communication : Ethics and Economics 90 ECTS
Version: 2017/SP_V01_ETHIQUE
Courses - 60 ECTS > Communication > Mandatory courses - 15 ECTS > Mobilisation digitale et persuasion / Digital mobilization and persuasion
Ma - Communication and Media Research - 90 ECTS
Version: 2015/SA_V01
Courses - 60 ECTS > Inter- and Transdisciplinary Perspectives > Wahlveranstaltungen Kommunikationswissenschaft > Mobilisation digitale et persuasion / Digital mobilization and persuasionCourses - 60 ECTS > Inter- and Transdisciplinary Perspectives > SES Master level courses > Mobilisation digitale et persuasion / Digital mobilization and persuasionCourses - 60 ECTS > Modul B «Journalism and Organizational Communication» > Mobilisation digitale et persuasion / Digital mobilization and persuasion
Ma - Communication and Society - 90 ECTS
Version: 2021/SA_V03
Forschungsbereiche > Inter- & Transdisciplinary Perspectives > Mobilisation digitale et persuasion / Digital mobilization and persuasion
Ma - Economics - 90 ECTS
Version: 2021/SA_V04
Course selection for the Master WITHOUT options > Elective courses > Elective courses of the SES Faculty - max. 15 ECTS > SES Master level courses > Mobilisation digitale et persuasion / Digital mobilization and persuasionLe choix de l'option se fait par l'inscription au premier cours dans l'une des options possibles. > Sustainable Development and Social Responsibility > Elective courses in Sustainable Development and Social Responsibility > Elective courses of the SES Faculty - max. 15 ECTS > SES Master level courses > Mobilisation digitale et persuasion / Digital mobilization and persuasionLe choix de l'option se fait par l'inscription au premier cours dans l'une des options possibles. > Business Economics > Elective courses in Business Economics > Wahlkurse der SES-Fakultät - max. 15 ECTS > SES Master level courses > Mobilisation digitale et persuasion / Digital mobilization and persuasionLe choix de l'option se fait par l'inscription au premier cours dans l'une des options possibles. > Quantitative Economics > Elective courses in Quantitative Economics > Courses from the SES faculty - max. 15 ECTS > SES Master level courses > Mobilisation digitale et persuasion / Digital mobilization and persuasionLe choix de l'option se fait par l'inscription au premier cours dans l'une des options possibles. > Public Economics and Policy > Elective courses in Public Economics and Policy > Elective courses of the SES Faculty - max. 15 ECTS > SES Master level courses > Mobilisation digitale et persuasion / Digital mobilization and persuasion
Ma - European Business - 90 ECTS
Version: 2017/SA_v01
Courses - 63 ECTS > Additional courses: Any Master courses of the Faculty of Economics and Social Sciences, as well as maximum 9 ECTS from all Master programmes of the University. > SES Master level courses > Mobilisation digitale et persuasion / Digital mobilization and persuasion
Ma - International and European Business - 90 ECTS
Version: 2021/SA_v01 dès SA-2024
Courses > Additional courses > SES Master level courses > Mobilisation digitale et persuasion / Digital mobilization and persuasion
Ma - Management - 90 ECTS
Version: 2021/SA_v03 dès SA-2024
Courses: min. 72 ECTS > Elective courses > SES Master level courses > Mobilisation digitale et persuasion / Digital mobilization and persuasion
Ma - Management - 90 ECTS [MA]
Version: 2017/SA_v01
Courses: min. 63 ECTS > Cours facultatifs : max. 18 ECTS > SES Master level courses > Mobilisation digitale et persuasion / Digital mobilization and persuasion
Ma - Marketing - 90 ECTS
Version: 2021/V03 dès SA-2024
Courses - 72 ECTS > Complementary module > COM Module validation element group > COM : Communication > Core courses > Mobilisation digitale et persuasion / Digital mobilization and persuasionCourses - 72 ECTS > Elective Master courses from the whole university > SES Master level courses > Mobilisation digitale et persuasion / Digital mobilization and persuasion
MiBa - Kommunikationswissenschaft und Medienforschung - 30 ECTS
Version: 2015/SA_V01
frei wählbare ECTS-Punkte > Ma - Frei wählbare ECTS-Punkte > Mobilisation digitale et persuasion / Digital mobilization and persuasion
MiMa - Communication and Society - 30 ECTS
Version: 2021/SA_V01
frei wählbare ECTS-Punkte > Ma - Frei wählbare ECTS-Punkte > Mobilisation digitale et persuasion / Digital mobilization and persuasion